Az Európai Unió intézkedéseket hozna az influenszerek ellen, mivel a közösségi médiában számos tartalomgyártó reklámoz olyan termékeket, melyek káros hatással lehetnek az egészségre.
Egy tanulmány szerint az influenszerek 97 százaléka tesz közzé a közösségi médiában reklámposztokat, ám mindössze 20 százalékuk ismeri el, hogy hirdet.
A megfigyelt, tartalomgyártók által használt platformok a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Snapchat, a Twitch, az X és a Youtube – írja az Újszó.
Az Európai Bizottság közölte, hogy 119 influenszer „egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket” népszerűsített, és hogy a szabálysértések miatt 358 influenszerrel szemben lép fel.
Az Európai Unió aggodalmát is kifejezte az influenszerek növekvő befolyása miatt, amely nemcsak az álhírek tejedését érinti, de hatással van a fizikai és mentális egészségre is.
Így az Európai Unió intézkedéseket hozna az infleunszerek ellen, és már mérlegelik, hogy kidolgozzanak egy etikai kódexet vagy irányelvet.
Az Európai Bizottság hivatalos eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a TikTok megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt (DSA). A vizsgálat a kiskorúak védelmével, a reklámok átláthatóságával, a kutatók adathozzáférésével, valamint az addiktív dizájn és a káros tartalmak kockázatkezelésével kapcsolatos területeket vizsgálja.
A jelenlegi eljárás megindítása nem érinti a bizottság által esetlegesen indítandó egyéb eljárásokat, amelyek a DSA szerinti jogsértésnek minősülhetnek, valamint a más hatóságok által más szabályozási keretek között hozott végrehajtási intézkedéseket sem. A DSA nem határoz meg jogi határidőt a hivatalos eljárás lezárására. A részletes vizsgálat időtartama több tényezőtől függ.