Index Vakbarát Hírportál

A sertésízű kávé a holdújév új slágere Kínában

2024. február 26., hétfő 05:57

A február elején kezdődő holdújév alkalmából lepte meg fogyasztóit szokatlan ízesítéssel a kínai Starbucks. A kávét disznóhússal ékesítik. Nem olcsó, de legalább megosztja a közönséget.

Az új esztendőben „bőséges életet” kívánnak mindenkinek a Lucky Savory Latte fantázianevű kávéval, amelyben a presszót a császárhúsból készült Dongpo-sertés mártásának és a tejszínhabnak az elegyével kombinálják, a csészébe pedig egy pálcikára tűzött, papírvékony sertésszeletet lógatnak.

„Érdekes” – írják magvasan az ízéről.

A különleges nedű 68 jüanba, csaknem 3400 forintba kerül. Sötétvörös szósz csöpög a tejeskávéba a sertésszeletből – jelentette a CNN tudósítója.

A hús fogyasztása jólétet ígér – így népszerűsíti a Starbucks új receptjét, amely „váratlan sós és édes ízekkel” lepi meg a kávé rajongóit. A Lucky Savory Latte a lánc minden Reserve jelzésű kávézójában kapható.

#Starbucks offers the creative "Lucky Savory Latte"* for the 2024 #ChineseNewYear – a unique blend of Dongpo braised pork sauce and espresso, topped with steamed milk and finished with Dongpo sauce and pork jerky. Who's up for trying this bold fusion?* #TastyHangzhou pic.twitter.com/OOE7z7VuMn

— Hangzhoufeel (@hangzhoufeel) February 19, 2024

Ki bátorkodik megkóstolni ezt a merész fúziót? – írták például az X-en.

Igénylik a márkás kávézókat

A holdújév Ázsia egyik legjelentősebb ünnepe. Kínában ilyenkor mindenki hazaigyekszik, hogy a családdal együtt ünnepeljen. Az idén 474 millió utazást regisztráltak csak belföldön a kínai hatóságok. Az újévi lakomák térségenként ugyan eltérőek, a párolt sertés azonban szinte egyetlen asztalról sem maradhat el.

A névadó a neves költő, festő és államférfi, Dongpo Szu, a róla elnevezett fogás pedig a császárhús mellett kőcukrot, szójaszószt és sárgabort tartalmaz – egyéb fűszerekkel gazdagon elegyítve. A Dongpo-sertés zsenge szeletei pálcikával könnyen fogyaszthatók.

Kína egyébként tavaly a márkás kávézók piacán – az Egyesült Államokat megelőzve – átvette az első helyet. A Starbucks csupán tavaly 785 üzletet nyitott Kínában, amely immár a lánc legfontosabb tengerentúli piaca.

A görögdinnyés kávé és a kolbászfagyi

A „sertéskávénak” a kínai közösségi médium, a Weibo jóvoltából gyorsan híre ment. Ahogy ez már lenni szokott: egyesek kíváncsiak voltak ízére, mások sokallták az árát, és persze olyanok is akadtak, akik feltették a kézenfekvő kérdést: miért isznak tejeskávét a valódi párolt sertés elfogyasztása helyett?

„Ennyi pénzért ehetek egy egész tányér Dongpo-sertést, és még két tejeskávét is kapok a Luckinban” – jegyezte meg az egyik kommentelő.

A Luckin a Starbucks riválisa, csak jóval olcsóbb. Kiélezett a verseny a két kávézólánc között. A Luckin Coffee forgalma Kínában a tavalyi év második negyedévében megelőzte a Starbucksét – jelentette a Business Insider.

A Luckin is sajátos receptekkel, például sajtos és görögdinnye ízesítésű kávéval próbálja elnyerni a vásárlók kegyeit. Nincs ebben semmi meglepő. Kolbászfagyit is lehetett kóstolni egy fonyódi fesztiválon.

„A gyomromban lehet egyidejűleg sertés és kávé, a számban azonban nem” – mérgelődött a Starbucks holdújévi specialitása kapcsán egy Weibo-felhasználó. „Olyan lehet, mint az édesítőszerrel erjesztett babgulyás. Fúj!” – iszonyodott egy másik.

(Borítókép: Vásárlók a Starbucks kávézólánc hongkongi üzletében. Fotó: Budrul Chukrut / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)

Rovatok