Az áldozatok hozzátartozói „emléknapot” tartottak, és új keresést követelnek tíz évvel a történteket követően, miután a malajziai légitársaság Kuala Lumpurból Pekingbe tartó MH370-es járata 2014. március 8-án rejtélyes módon eltűnt. A rokonok és a támogatók – akik azzal vádolják a Malaysia Airlinest és Malajziát, hogy visszatartja az információkat – egy Kuala Lumpur közelében lévő bevásárlóközpontban gyűltek össze, Malajzia minisztere a hozzátartozókkal találkozva megígérte, hogy mindent megtesz azért, hogy a kormány jóváhagyjon egy újabb keresőakciót.
Több száz ember gyűlt össze vasárnap a malajziai főváros, Kuala Lumpur közelében, hogy „emléknapot” tartson a malajziai légitársaság 2014. március 8-án rejtélyes módon eltűnt MH370-es járata áldozatainak emlékére, és új keresést követeljen – számolt be róla az MTI az AFP francia hírügynökségre hivatkozva.
A repülőgép a Kuala Lumpurból a kínai fővárosba, Pekingbe tartó úton tűnt el.
Bár később az Indiai-óceánból előkerült néhány, a géphez tartozónak tűnő roncs, a fedélzeten tartózkodó 239 embernek – akinek kétharmada kínai volt – nem találták meg a nyomát.
A rokonok és a támogatók egy Kuala Lumpur közelében lévő bevásárlóközpontban gyűltek össze. A hozzátartozókkal találkozva Loke Siew Fook közlekedési miniszter megígérte, minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a kormány jóváhagyjon egy újabb keresőakciót.
Az elmúlt tíz év egy érzelmi hullámvasút volt számomra
– mondta az AFP francia hírügynökségnek Grace Nathan, egy 36 éves malajziai ügyvéd, akinek édesanyja, az 56 éves Anne Daisy is a gép fedélzetén volt.
Az eltűnés okairól – a modern polgári repülés legnagyobb rejtélyéről – sok találgatás kering.
Az elmúlt években számos elmélet – a pilóta öngyilkossága, tengeri baleset vagy rakétacsapás – született magyarázatként az eltűnésre, amelyet az első keresést koordináló ausztrál nyomozók „szinte felfoghatatlannak” neveztek.
Ezek a tengeri keresések, amelyek közel három éven át 120 000 négyzetkilométeren folytak az Indiai-óceánon, a történelem legnagyobb keresőakciója 2017 januárjában megszakadt. Ezt követően egy amerikai kutatócég 2018-ban magánkutatást indított, de ez több hónapos sikertelen tengerfenék-kutatás után véget ért.
Az áldozatok számos hozzátartozója azzal vádolja a Malaysia Airlinest és Malajziát, hogy visszatartja az információkat, amit az érintettek vitatnak.