Index Vakbarát Hírportál

Rájár a rúd a repülő társaságokra, egyre gyakoribb a repülők meghibásodása

2024. április 1., hétfő 15:12

A San Franciscóba tartó Boeing repülőgép azért volt kénytelen visszafordulni, miután a törött WC-ből származó szag beáramlott az utastérbe, és az utasok bűzös szagot éreztek.

A United Airlines San Franciscóba tartó járata kénytelen volt a levegőben megfordulni és visszatérni Frankfurtba, miután egy elromlott WC-ből ürülék folyt az utastérbe, amely bűzös szagot árasztott. Mint azt korábban megírtuk, hasonló eset miatt a Frontier Airlines egyik járatát ürítették ki szerdán.

A United Airlines 59-es járata egy órával a Kaliforniába tartó 11 óra 30 perces útja elején járt, amikor a Boeing 777–300ER típusú gép kapitánya úgy döntött, hogy a legjobb megoldás, ha visszatér Németországba, ahelyett, hogy tovább repülne az Atlanti-óceánon át – írja a Daily Mail.

A FlightAware szerint a gép rövid ideig az Északi-tenger felett, Angliától keletre keringett, amíg a személyzet mérlegelte a lehetőségeket. A technikusok nem tudtak azonnali megoldást találni a problémára.

A szag nem sokkal a felszállás után áthatotta az egész repülőgépet.

A mindössze hétéves repülőgép két órával a felszállása után már vissza is ért a földre Németországban.

Március 29-én, pénteken a United 59-es járata visszatért Frankfurtba, miután karbantartási probléma merült fel a repülőgép egyik mosdójával kapcsolatban. Az utasok Frankfurtban szállodai elhelyezést kaptak éjszakára és másnapra átfoglalták őket egy másik, San Franciscóba tartó járatra – áll a United közleményében.

Az incidens ugyanazon a napon történt, amikor a United Airlines San Franciscóból Párizsba tartó másik járatát is át kellett irányítani, miután a Boeing repülőgép hajtóműproblémákat szenvedett.

A 990-es járatnak, egy Boeing 777–200-asnak a denveri nemzetközi repülőtéren kellett leszállnia, miután a személyzet az egyik hajtóművel kapcsolatos problémát jelentett.

A United közleményében azt írta, hogy a járat biztonságosan landolt, és mind a 273 utas és a 12 fős személyzet leszállt.

Szintén pénteken a United Airlines Boeing 787-es járata kényszerleszállásra kényszerült, miután a szélnyírás megsérült a fedélzeten tartózkodó utasoknál, mivel a pilóta attól tartott, hogy kifogy az üzemanyag.

A Tel-Avivból Newarkba tartó járatot a New York-i Stewart nemzetközi repülőtérre irányították át a jelentett „rendkívüli turbulencia” miatt.

A Boeing 787-es gép fedélzetén 312 utas tartózkodott, közülük hét embert szállítottak kórházba kisebb sérülésekkel.

További 15 utast a helyszínen kezeltek a repülés során szerzett sérülésekkel – közölte a New Windsor EMS.

A kényszerleszállást kiváltó rendkívüli turbulenciát „erős szél” okozta.

Egy másik, szintén a United Airlines által üzemeltetett Boeing repülőgépet két héttel azután helyeztek földre, hogy leszállás után kiderült, hogy hiányzik egy panel.

A Boeing 737-824-es típusú gép a hiányzó alkatrész ellenére az oregoni Medford repülőtéren landolt, sérülésekről nem érkezett jelentés.

Néhány nappal a hiányzó alkatrésszel rendelkező gép földre helyezése előtt egy másik Boeing-gépnek le kellett szállnia, miután a futóműből hidraulikafolyadék szivárgott ki a repülés közben.

A kényszerleszállás akkor történt, amikor a San Francisco felé tartó 777-300-as repülőgép Sydneyből indult, és a futóműből folyadék szivárgott.

Miután az Alaska Airlines járatán az ajtódugó felrobbant, a nyomozók szerint a Boeing egyik üzemében végzett javítási munkálatok után hiányoztak a panelt a helyén tartó csavarok.

A szövetségi szabályozó hatóságok ezután korlátozták a 737-esek gyártását, és a Boeing létesítményeiben végzett ellenőrzés után egy sor problémát találtak.

Az igazságügyi minisztérium bűnügyi vizsgálatot indított az incidenssel kapcsolatban, a nyomozók felvették a kapcsolatot az utasokkal, mondván, hogy bűncselekmény áldozatai lehettek.

A folyamatos problémák miatt a Boeing vezérigazgatója, Dave Calhoun közölte, hogy a válság nyomán végrehajtott vezetőségi tisztújítás keretében az év végén lemond.

Calhoun, valamint az igazgatótanács elnöke és a kereskedelmi légitársaságok üzletágának vezetője is távozik.

Mindez azután történt, hogy a Boeing informátorát, John Barnettet hét évvel a nyugdíjba vonulása után holtan találták egy dél-karolinai szálloda parkolójában a teherautójában.

A 62 éves Barnettet egy dél-karolinai szálloda parkolójában találták meg a teherautójában, hét évvel azután, hogy a Boeingnél eltöltött 32 éves karrierje után nyugdíjba vonult.

Barnett halála egy feljelentő per során következett be, amelyben azt állította, hogy a nyomás alatt álló munkások szándékosan nem megfelelő minőségű alkatrészeket szereltek a repülőgépekbe a szerelőszalagon.

Barnett azt állította, hogy a másodosztályú alkatrészeket szó szerint a selejttárolókból vették ki, mielőtt a késedelmek elkerülése érdekében beépítették volna a készülő repülőgépekbe.

Az FAA 2017-es felülvizsgálata helyt adott egyes aggályainak, és a Boeinget intézkedések meghozatalára kötelezte.

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata megerősítette Barnett néhány aggályát, többek között megállapította, hogy legalább 53 „nem megfelelő” alkatrészt – ahogy ők fogalmaztak – rosszul helyeztek el, és elveszettnek tekintettek.

Rovatok