Az Amerikai Légierő (USAF) közölte, hogy folytatja a B–21 Raider lopakodó bombázó tesztrepüléseit, mivel a 2020-as évek közepétől kezdődően hadrendbe kívánja állítani a következő generációs platformot.
Egy 2024. május 22-i közleményben az USAF kijelentette, hogy a B–21-es 2022. decemberi hivatalos bemutatása óta megkezdte repülési tesztjeit az Edwards légibázison, és a típus a tervek szerint fokozatosan váltja majd fel a jelenleg szolgálatban lévő B–1B Lancer és B–2 Spirit típusokat.
A nagy hatótávolságú lopakodó platform célja, hogy képes legyen áthatolni az ellenséges légvédelmi hálózatokon és csapásokat mérni. Az USAF minimális gyártási célja legalább 100 repülőgép, amelyet a Northrop Grumman állít elő − írja az Airforce Technology.
Az amerikai szenátus Fegyveres Szolgálatok Bizottsága előtt nemrégiben tett meghallgatásán Andrew Hunter, a légierő beszerzéseiért felelős helyettes államtitkár kiemelte, hogy a B–21 repülési tesztjei az USAF szerint tartják a határidőket.
Már a repülési teszteket végezzük, a program jól halad
− közölte Hunter.
A tesztrepülőgépek ugyanazon a gyártósoron készülnek, és ugyanazt a személyzetet és szerszámokat használják, amelyeket a sorozatgyártásban is használni fognak.
Az USAF közölte, hogy a B–21-es szolgálatba állításakor a dél-dakotai Ellsworth légibázis lesz az első B–21-es fő üzemeltetési központ és a hivatalos kiképzőegység helye. A Missouri állambeli Whiteman légibázis és a texasi Dyess légibázis is preferált helyszínek.