Melyik két magyar útfejlesztésre oly büszke az EU?
- A halálba zuhant egy várandós nő túrázás közben Görögországban
- Visszaadta a hivatalából eltávolított vécét egy volt brazil városi tanácsos
- Bejelentette lemondását Karl Nehammer osztrák kancellár
- Megkezdődött Jimmy Carter több napon át tartó hivatalos állami búcsúztatása
- Autó után kötött koporsóval drifteltek egy körforgalomban Romániában
- A brit királyi család is gyászol a New Orleans-i terrortámadás miatt
- Újabb bankautomatát robbantottak fel Bécsben
- Drasztikus áremelkedés várható a gáztranzit ukrajnai megszűnése miatt
- Jelen volt az összes katonai nagyhatalom, mindenki harcolt mindenkivel
- Rendőrök vitték földre az olimpiai bronzérmes amerikai sprintert
Több mint 150 millió eurónyi (mostani árfolyamon nagyjából 45 milliárd forintnyi) EU-támogatással korszerűsíthetnek két utat az Alföld déli részén. Az első az 55-ös főút burkolatát erősíti meg 85 kilométer hosszan, Mórahalomnál pedig hét kilométeres elkerülőt építenek. Hogy ne csak az autósok örülhessenek, 70 kilométernyi bicikliutat is építenek Szeged és Baja között. A második fejlesztéssel csaknem 70 kilométer hosszan erősítik meg a 47-es főutat Szeged és Békéscsaba között.
Az Európai Bizottság szerint a fejlesztésekkel javul az autósok biztonsága, a menetidő és a helyi gazdaságot is segítik. „Különösen büszke vagyok erre a két projektre” – nyilatkozta az Európai Bizottság regionális fejlesztésekért felelős tagja, Corina Creţu. A román biztos kötelezőnek tűnő örömködésének azért plusz súlyt adhat, hogy a 47-es út felújítandó szakasza a hazája határával párhuzamosan fut.
A fejlesztéseket az összértékük 85 százalékával támogatja az Európai Regionális Fejlesztési Alap. Ebből normális esetben a tagállamok vagy a régiók hagyják jóvá a beruházásokat, de az 50 millió euró felettiek az Európai Bizottság döntésétől függenek. Magyarországon több ilyen is indult szennyvíz és szemét kezelésére, árvízvédelemre, utak és vasutak korszerűsítésére. Közéjük tartozik többek között az M0-ás kibővítése, a Margit-híd – kissé zűrös – felújítása, valamint debreceni, miskolci és budapesti villamosvonal-fejlesztések.
Magyarországra a 2007-2013-as időszakban nagyjából 25 milliárd euró, a 2014-2020-asban közel 22 milliárd euró jut a gyengébb régiókat támogató uniós kohéziós politikából, aminek a legnagyobb zsebe az Európai Regionális Fejlesztési Alap.