- Külföld
- Eurologus
- európai unió
- európai bizottság
- kínai koronavírus
- repülőjegy
- kupon
- margrethe vestager
A törölt járatok után járó kártérítések védelmében lép az Európai Bizottság
További Eurologus cikkek
- Majdnem 20 százalékkal csökkent a GDP Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban
- 30 ezer betegnek juttat koronavírus-gyógyszert az EU
- Az EP jelenlegi formájában megvétózza a tagállamok alkuját, az egyik ok a jogállamiság
- EU-s költségvetésről, jogállamiságról vitatkoztak az EP-ben: elégedetlenek a képviselők
- Az EP nem ért egyet a költségvetési alku jogállamisági részével és a forráscsökkentésekkel
- Az első zuhanást még túlélte a szlovéniai Alpokban meghalt magyar túrázó
- Izrael rakétatámadást hajtott végre Jemenben, kis híján a WHO vezetőjét is eltalálták
- Sikeres csúcstámadás után eltűnt két olasz hegymászó, napok óta keresik őket
- Felfoghatatlan összeget lehet nyerni egy amerikai lottón
- Legalább hárman meghaltak egy buszbalesetben Norvégiában
- Ketten meghaltak az osztrák Alpokban egy lavinában
- Jóslatok 2025-re: háború tör ki Nagy-Britanniában, visszatér a pestis, majd eljön a világvége
- Karácsonykor késeltek meg két nőt, belehaltak a sérüléseikbe
- Vészhelyzetet hirdettek Oroszországban
- Orosz tankerhajó szabotázsa okozhatta a kábelszakadást a Balti-tengeren
Kötelezettségszegési eljárást indított tíz uniós ország ellen az Európai Bizottság, mert a légitársaságoknak kedveztek a fogyasztókkal szemben.
Az uniós jog szerint az utasoknak joguk van a pénz-visszatérítéshez, ha törlik a járatukat.
A koronavírus okozta gazdasági nehézségekre hivatkozva azonban az elmúlt hónapokban számos légitársaság csak kupont adott, vagy a 14 napos határidőt jóval túllépve térítette meg az utazás árát.
Az Európai Bizottság szerint Csehországban, Cipruson, Horvátországban, Görögországban, Franciaországban, Olaszországban, Litvániában, Lengyelországban, Portugáliában és Szlovákiában a nemzeti jog megsértette az uniós fogyasztók érdekeit, mivel lehetővé tette a légitársaságok számára, hogy szabálytalanul vagy késve adjanak kártérítést az utasaiknak, ezért kötelezettségszegési eljárást indított ellenük.
Tavasszal számos légitársaság és uniós tagállam keményen lobbizott a Bizottságnál azért, hogy a rendkívüli gazdasági helyzetre való tekintettel tegyenek kivételt az uniós fogyasztóvédelmi szabályozás alól, és engedélyezzék, hogy a cégek csak kupont adjanak a kárpótlásul.
Margrethe Vestager digitális ügyekért és versenyjogért felelős biztos azonban májusban tisztázta: az uniós jogban a fogyasztók védelme az első, és az utasoknak joguk van ahhoz, hogy visszakapják a repülőjegyek árát, ha a koronavírus miatt törölték a járatukat.
A Bizottság azt javasolta a cégeknek, hogy ajánljanak olyan kuponokat az utasoknak, amelyek a többletszolgáltatásokkal vagy az eredeti jegy áránál magasabb érték miatt vonzóbbak lehetnek az emberek számára, mint az azonnali pénz-visszatérítés.
Vestager egyúttal figyelmeztette a tagállamokat, hogy kötelezettségszegési eljárást indítanak ellenük, ha nem tartják be az uniós szabályokat. A figyelmeztetés ellenére számos országban folytatták a gyakorlatot, ezért a Bizottság most lépett. A kormányoknak két hónapjuk van, hogy tisztázzák az ügyet. Ha nem sikerül, az Európai Unió Bíróságán folytatódik az eljárás.
Szóljon hozzá a Facebook-oldalunkon!