Teljesen ismeretlenül robbant be 2009-es Magyar Filmszemlén a profik közé Szajki Péter. A hétmillió forintból készült Intim fejlövés című szexi krimi-vígjátékkal el is vitte a legjobb első filmnek járó díjat. Azóta – szintén független, tehát állami támogatás nélkül dolgozó rendezőként – megcsinálta a Szinglik éjszakáját, a Nejem, nőm, csajom című romkomot, legutóbbi munkája, a Most van most minden létező díjat elhozott két amerikai filmfesztiválról.
Az utóbbi két filmben már együtt dolgozott feleségével, Szajki-Vörös Adéllal. Az elsőnél még még nem voltak házasok, viszont kiderült, hogy a forgatókönyv hiteles női szempontjaihoz nélkülözhetetlen Adél segítsége, később privát szempontok is felmerültek. Azóta is együtt dolgoznak és élnek.
Büszkék arra, hogy sikereiket független filmesként érték el, sőt már producerként sem kezdők, de azért nem bánnák, ha a következő filmjükhöz kapnának némi anyagi segítséget a Nemzeti Filmintézettől.
A beszélgetésben szórakoztató magán- és közügyek mellett szó esik arról, hogy
Az arútluK podcast előző adásában Halász Ritával, Margó-díjas a Mély levegő című könyv szerzőjével beszélgettünk. .
Az arútluK korábbi beszélgetései:Odegnál Róbert grafikus, filmrendező a Sámán című projektjéről mesél. Bányai Kelemen Barna elmondja, milyen is Csernus doki. Polyák Lillával a musicalről elmélkedtünk, a leendő Kabos Gyulával, a pályakezdő színészek nehézségeiről vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, és hogy milyennek látta Mécs Mónika producer Enyedi Ildikó legújabb filmjét. Vagy azt, hogyan készül Széll Tamás a Bocuse d'Or döntőjére.