Index Vakbarát Hírportál

A Kertész-életmű feldolgozásával folytatódnak a rendhagyó irodalomórák a Kertész Imre Intézetben

2022. április 9., szombat 12:08 | aznap frissítve

A drámapedagógiai módszereket alkalmazó, hanganyagokkal és filmrészletekkel színesített ingyenes, interaktív foglalkozásokra középiskolások jelentkezését várja a Nobel-díjas író nevét viselő intézet – számolt be az MTI.

A kiemelt órákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének huszadik évfordulója alkalmából zajló programsorozat részeként középiskolai osztályok és érdeklődő csoportok számára hirdették meg.

A foglalkozások a magyar irodalom, a történelem és az etika tananyagához, illetve az osztályfőnöki órák tematikájához kapcsolódva 90 percben dolgozzák fel Kertész Imre életművének és a Sorstalanság című holokausztregényének egyes aspektusait.

A diákok élvezik a rendhagyó órákat

A rendhagyó órákon egy rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségével értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is

– fogalmazott az intézmény.

Az intézet centenáriumi programsorozata részeként tavaly nagy sikerű Pilinszky-irodalomórákat tartott, a foglalkozásokon csaknem 200 középiskolás diák vett részt. Akkor szintén drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők.

(Borítókép: Kertész Imre 2010-ben. Fotó: Beliczay László / MTI)

Rovatok