Sok néző panaszkodik arra, hogy az Oppenheimer című filmben nehezen hallhatók a párbeszédek. A rendező, Christopher Nolan szerint „ez egy művészi döntés, amivel néhányan nem értenek egyet”, és elmagyarázta az okát.
„Túl hangosak Christopher Nolan filmjei?” – a Variety beszámolója szerint ez a kérdés minden alkalommal felmerül, amikor a rendező filmet ad ki, és ezalól az Oppenheimer sem kivétel. Nolan hangkeverése ismét vitatéma a nézők körében, és egyesek arra panaszkodnak, hogy Ludwig Göransson dübörgő zenéje, valamint egyéb hangtervezési döntések miatt nehéz megérteni a párbeszédeket.
Az Insidernek adott interjújában Nolan elmagyarázta, hogy részben azért nem hallani jól a párbeszédeket a filmjeiben, mert nem hívja vissza a színészeket a stúdióba, hogy egy-egy jelenet dialógusát újra felvegyék.
Az adott pillanatban nyújtott teljesítményt értékelem, így nem szeretem, amikor egy színész újra megszólal. Ez egy művészi döntés, amivel egyesek nem értenek egyet – amihez joguk van
– fogalmazott.
Mivel Nolan nem hajlandó utószinkront (ADR) készíteni, a forgatás napján készült hangfelvételek kerülnek be a filmjeibe. A forgatáshoz használt IMAX kamerák ráadásul hihetetlenül hangosak, bár a rendező szerint az utóbbi években jelentős technológiai fejlődésen mentek keresztül.
Amint arról beszámoltunk, az alig hallható párbeszédek ellenére az Oppenheimer igazi kasszasiker a maga kategóriájában. Az atombomba készítéséről szóló film várhatóan 551 millió dolláros globális bevétellel zárja a vasárnapot.
Ez azt jelenti, hogy a második világháborús filmek esetében az Oppenheimer minden idők legsikeresebb alkotása, megelőzve Nolan Dunkirkjét (527 millió dollár) és Steven Spielberg Ryan közlegény megmentése című filmjét (482 millió dollár).
A háromórás film máris minden idők ötödik legjobb Nolan-filmje és minden idők egyik legjobb életrajzi drámája. Az Oppenheimerről írt kritikánkat itt olvashatja.