Hétfő reggel tíz órakor rendkívüli társulati ülés vette kezdetét a Nemzeti Színházban, amelyen a társulat tagjai „kibeszélhették” magukat a színházban történt súlyos balesettel kapcsolatban. A mintegy négyórás ülésen szóba került az, hogy miképpen tudják tartani a lelket a sérült kollégáikban és egymásban, illetve hogyan tudják fokozni a – számos színpadtechnikai lehetőséggel felszerelt – színházban a színészek biztonságát.
„Itt két ember életéről, esetleg a munkájáról van szó, mondanak olyat, hogy hat hónap az egyik gyógyulása, a másik talán rövidebb, most az a legfontosabb, hogy ők gyógyuljanak meg” – mondta Bodrogi Gyula az Index kérdésére, miután elhagyta a társulati ülést. Az, hogy „ki a hibás” abban, hogy két színész súlyosan megsérült előadás közben, majd a vizsgálat során fog kiderülni.
„Nagyon megrendült az egész társulat” – mondta a távozó Udvaros Dorottya, aki szerint érthető, hogy Vidnyánszky Attila benyújtotta a lemondását, hiszem olyan súlyos baleset történt, amilyen talán még nem is volt.
A színész, aki felfokozott állapotban játszik, léphet egy rosszat, de a háttérnek azon kell dolgozni, hogy akkor se történhessen semmi baj
– mondta a színésznő a könnyeivel küszködve.
Az Index korábban megírta, hogy Vidnyánszky Attila vezérigazgatónak, a darab rendezőjének már jelezték, hogy életveszélyes a Rómeó és Júlia díszlete.
Most Udvaros Dorottya megerősítette, hogy volt erről szó,
hozzátéve, hogy minden nagyszínpadi díszletük nagyon sok lehetőséget rejt magában, hiszen itt többméteres elemek mozognak. Az Index kérdésére elmondta, hogy a sok korábbi beugrás miatt Horváth Lajos Ottó „nyilvánvalóan nagyon fáradt volt, mert sok szöveget kellett megtanulnia”. De azt hangsúlyozta: senki ne gondolja, hogy a színész a hibás.
Mint korábban megírtuk, a társulati ülésen lemondott a posztjától Vidnyánszky Attila vezérigazgató, amit Csák János kulturális és innovációs miniszter egyelőre nem fogadott el.