Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMUber-filmekkel támad Hollywood
24 óra leforgása alatt két különböző hollywoodi stúdió is azt gondolta, hogy sikeresen lecsapott az első filmre, ami egy Uber-sofőr kalandjairól szól, hogy aztán kiderüljön: egy másik stúdió is pont ugyanebben bízott.
Az egyik a Universal stúdió, amelynek forgatókönyv ugyan még nincs a kezében, de a stáb már kezd összeállni. A főszereplő Will Ferell, aki nem meglepő módon egy Uber-sofőrt alakít, akinek egy szökésben lévő, elítélt bűnöző lesz az utasa. Ez kicsit emlékeztet Jamie Foxx és Tom Cruise közös kalandjára, a Collateralra – reméljük, a végeredmény végül nem fog. A forgatókönyvet ugyanis a Rossz szomszédság filmek társírója, Brendan O'Brien készíti. Producerként közreműködik Adam McKay, aki A nagy Dobásért Oscar-díjat kapott, igaz, forgatókönyvíróként.
A Fox stúdió filmjéről azt lehet tudni, hogy a címe egy szóvicc, Stuber címmel, főszereplője egy Stu nevű Uber-sofőr, és akcióvígjátéknak tervezik, ami a főszereplő különösen mozgalmas éjszakáját mutatja be. A szerencséjük, hogy Tripper Clancy forgatókönyve már készen van, ezenkívül azonban csak az új Pókember-film producerpárosának (Jonathan M. Goldstein és John Francis Daley) közreműködése biztos, minden más pozíció egyelőre gazdára vár.
Az ügylet pikantériája, hogy a legtöbb érintett szereplőnek ugyanaz az ügynöksége (UTA), amely ráadásul úgy kötötte meg az üzletet a stúdiókkal, hogy a párhuzamosan futó projektekről nem számolt be.
Nem először fordul elő, hogy többen repülnek rá ugyanarra a témára. Legaktuálisabb példa A dzsungel könyve, aminek a Disney-féle verzióját április 21-től vetítik a hazai mozik, a Warner filmje Maugli kalandjairól pedig valamikor 2018-ban érkezik. 2013-ban két filmben is megtámadták az amerikai Fehér Házat. Egyik sem volt zajos siker, de a Támadás a Fehér Ház ellen, aminek korábban volt a bemutatója, legalább visszahozta a költségeit (ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy jöjjön a folytatás, amiben már London lesz a célpont). Viszonylag rövid időn belül készült két film Steve Jobs életéről, de mindkettő nagyot bukott a kasszáknál.
Valószínűleg a két stúdió most versenyfutásba kezd, hogy a másik stúdiót megelőzve tudja mozikba küldeni a filmjét. (THR)
Ne maradjon le semmiről!