Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNa, ebbe a magyar filmbe tényleg bele lehet szédülni a Netflixen
Újabb magyar film nézhető a Netflixen. Illetve... nézhetőnek nevezni talán túlzás, ám csak abból a szempontból, amit egy film nézése közben általában megszoktunk. A Szeretlek, mint állat ugyanis – aki már látta, az tudja, hogy – az első olyan magyar film, amit szemüvegkamerával forgattak.
Ennek megfelelően olykor, vagy szinte mindig olyan gyorsan változik fókusz (az gyakran nem is észlelhető), hogy egy gyöngébb egyensúlyérzékkel rendelkező néző joggal érezheti úgy, a látvány értelmezhetetlen.
Miközben ez is csak egyfajta nézőpont. Igaz, annak eléggé szubjektív. Vagyis: ha kikapcsoljuk az agyunkban azt a funkciót (már ha erre képesek vagyunk), hogy a világon minden stabil, akkor a történetmesélés talán élvezhető is.
Nagyjából úgy kell ezt elképzelni, hogy lehetővé válik az, hogy más szemével lássuk a világot. Ám amikor látjuk, kiderül, hogy a mi idegrendszerünket másként huzalozták, és a másik nézőpontja egyszerűen nem kompatibilis azzal a valósággal, amit látni akarunk.
Ám ettől függetlenül a Szeretlek, mint állat olyan film, amit Novák Erik rendező és főszereplő történetté formál. Hogy milyenné, arról a Cinematrixon már olvashattak kritikát. Egy igazi suttyó karakterét ismerhetjük meg, olyanét, akinek minden nő (Fátyol Hermina, Farkas Franciska, Péterfy Bori, Parti Nóra vagy Tóth Orsi) csupán kapaszkodó morális csúszdájának oldalán. Novák Erik szerint ez a nézőpont a legalkalmasabb arra, hogy a legtisztábban bemutassa, hogy
a párhuzamos kapcsolatok miatt hogyan roskad össze a főszereplő évtizedek alatt kiépített hazugságbirodalma.
Novák Erik és alkotótársai szinte teljesen szabad kezet kaptak a producerektől, a történetet úgy alakíthatták, ahogyan azt a helyzet hozta. Péterfy Bori az alkotói folyamatot élete leglazább, legszabadabb és legkreatívabb forgatásként élte meg – ami amúgy négy évig tartott.