Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM„Ne a telefonon nézzék a filmeket” – kiakadt az Oppenheimer operatőre
Az Oscar- és BAFTA-díjas holland–svéd operatőr, Hoyte van Hoytema, aki utoljára az Oppenheimer-rel dobott nagyot, de az ő nevéhez fűződik a Dunkirk, a Tenet és az Interstellar képi világa is, kiakadt a Netflixre.
Szerinte nincs igaza az egyik igazgatónak, Ted Sarandosnak, aki szerint a filmek ugyanúgy élvezhetők a tévén vagy telefonon, mint a mozivásznon – olvasható a TMZ-n.
Sarandos kissé nevetségessé vált, mikor az interneten elterjedt, hogy azt mondta: a fia is élvezte a telefonján az 1962-es klasszikus Arábiai Lawrence-t, és az Oppenheimer is jó kis képernyőn. Hoyte van Hoytema viszont hangot adott annak, hogy a kis zsebképernyő korántsem tudja ugyanazt az élményt biztosítani, mint egy nagy mozivászon.
A film a mozi különleges varázslatáról szól, ezért dolgoznak a filmkészítők, de a Netflixhez hasonló platformokon a filmnézés olyan prózai dolgokhoz kapcsolódik, mint a cég „szeszélyei”.
– mondta Hoyte van Hoytema.
Hozzátette, ő azért teszi ki szívét-lelkét, hogy létrehozza a nagy vászon lenyűgöző pillanatait, de azok, akik a telefon kis képernyőjén próbálják élvezni a precíz felbontást, a színmélységet, nem tisztelik a kemény munkát, amit beletesz.
Bár azt is elárulja, ő is nézett már filmet a mobilján, és persze tudja, hogy nem rajta múlik, hogy milyen platformon vagy technikai eszközön moziznak az emberek.