Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKülönleges plakátot kapott Herendi Gábor új filmje
További Cinematrix cikkek
- Ismét eltolták a Batman II-t
- Adrien Brody étkezési zavarokkal és PTSD-vel küzdött az egyik legismertebb szerepe után
- Matt Damon és Zendaya is ott lesz Christopher Nolan Odüsszeiájában
- Johnny Depp lánya sem menti meg a sírból visszarángatott vámpírfilmet
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
A Futni mentem közvetlen állami támogatás nélkül készült, a főbb szerepekben Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix, Bányai Kelemen Barna, Csányi Sándor, Ember Márk, Csuja Imre, Schmied Zoltán, valamint Gálffi László, Hevér Gábor, Trokán Péter látható benne, de feltűnik Góg Anikó triatlon olimpikon, személyi edző is. A fő plakát mellett hamarosan a kiemeltebb szereplőkkel is készülnek karakterplakátok.
Lehetőségek tárháza az AI
A fotózás a Nánási Fotóstúdióban volt, a színészeket Nánási Pál fotóművész fényképezte, a plakát Frank Rizzo munkája. Nánási az évek alatt ikonikus portré- és címlapfotók sokaságát készítette, Frank Rizzo pedig az egyik vezető filmplakátkészítővé vált.
Nánási a mesterséges intelligenciával kapcsolatban így fogalmazott a produkció sajtóanyagában:
Herendi Gáborral korábban még nem dolgoztam, és először karácsony körül találkoztunk, amikor eljött megnézni egy kiállításomat (Nánási Pál × AI × AR), ami részben kapcsolódott az AI-témakörhöz is. Most is volt egy kiállításom (Sopronfeszt), melynek szerves része a mesterséges intelligencia és az abban rejlő lehetőségek voltak. A látogatókat interaktív játékra hívtam, hogy találják ki, a kiállított képeken melyik gesztus igazi, és melyik az AI által generált. Érdekes lett az eredmény, kevesebb, mint fele arányban sikerült eltalálniuk, hogy melyik az igazi fotó.
„Ebből is látszik, hogy a jövőben nem lesz esélyünk kiszűrni az ilyen képeken, hogy mi a valós gesztus és mi nem az. Amikor először hallottam a mesterséges intelligenciáról a képalkotást érintően, válságstábot hívtam össze a stúdióban, és mondtam a kollégáknak, hogy hamarosan mindenki új munka után nézhet, mert itt az AI, és már nem sokáig lesz szükség a munkánkra. Aztán elkezdtem komolyabban foglalkozni vele, és megismerkedni a benne rejlő lehetőségekkel. Így egy év távlatában a sok aggasztó lehetőség mellett már látom, hogy lehet jól is használni. Például egy háttér vagy egy megfotózhatatlan téma esetében nagyon szépen lehet kontúrozni, felépíteni a közeget” − emelte ki.
Nánásinak nem ez volt az első munkája Frank Rizzoval. A fotográfus szerint a grafikusok általában nagyon határozott koncepcióval érkeztek régen is, tudták, hogy mit szeretnének viszontlátni fotón – csak akkor még megrajzolva hozták a látványterveket.
A Futni mentem plakátjának látványterve AI-jal készült, és jó volt látni már egészen konkrét vizuális alakokkal, hogy mi a koncepció, mit szeretne a grafikus viszontlátni a képeken. Így jobban el lehetett mélyülni a fotózásban, nem ott kellett kitalálni a koncepciót, csak arra kellett koncentrálni, hogy a megfelelő beállításokkal elkészüljenek a képek. Magyarán a mesterséges intelligencia leegyszerűsítette a munkát.
Frank Rizzo a plakátkoncepcióval kapcsolatban elmondta, mindig felcsillan a szeme, amikor a forgatókönyvben már „benne van a plakát”. Ritkaság, de ha van egy erős elem a történetben, ami plakátra kívánkozik, nem kell felesleges köröket futni. A Futni mentem esetében is ez történt.
„Szinte az első gondolatom az volt, hogy a négy női főszereplőt futva lássuk, míg a férfiak legyenek statikusak.
Az volt a szándék, hogy a plakát a nők mozgásának és a férfiak passzivitásának kontrasztjával jelenítse a történet központi elemét.
Továbbá a futás témája mint vizuális elem is hálás, mert alkalmas megmutatni a karakterek, ez esetben a nők erejét, ellenpontban a három férfivel, akik a partvonalról szurkolnak. Rizzo az AI használatával kapcsolatban úgy fogalmazott: „A futós koncepcióra készítettem egy vázlatot, amelyhez AI-jal generáltam a színészekre nagyon hasonlító alakokat, majd annak alapján fotóztuk le a színészeket, így kis túlzással azt lehet mondani, a munka nagy részét a mesterséges intelligenciával előre elvégeztem, utána már csak be kellett helyettesítenem a fotójukat a kompozícióba” − mondta.