Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMPark lesz a Déli pályaudvar helyén buszpályaudvar helyett
Bővítenék a Naphegy lábát
V. Naszályi Márta I. kerületi polgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy hamarosan elkezdik a Déli pályaudvar felhagyott ipari területének megújítását. Az önkormányzat tervei szerint a területen rekreációs parkot alakítanak majd ki.
A pályaudvar szóban forgó területének a MÁV mellett a Budavári Önkormányzat is a tulajdonosa. Mivel az államvasutak régóta szeretné felújítani a Kővári György tervei alapján 1968 és 1977 között két ütemben felépített indítóépületet, célszerűbb és praktikusabb lenne, ha az egész területnek egy tulajdonosa lenne. A zavaros ingatlan-nyilvántartási helyzet miatt a MÁV már hosszú évek óta egyeztet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel, a fővárossal és az illetékes kerülettel.
Nyolcezer négyzetméternyi új park
A sikeres rekonstrukció érdekében a vasúttársaság felajánlotta
a Mészáros utcával szomszédos nyolcezer négyzetméteres terület értékarányos telekcseréjének jogi lehetőségét, amelyet a képviselő-testület december 7-i ülésén V. Naszály Márta szerint elfogadott.
Ennek tükrében a kerületi önkormányzat a napokban újabb tárgyalásokat fog kezdeményezni a vasúttársaságnál, hogy nagyjából a Győző utcai Mol- és a Zsolt utca végében működő Shell-benzinkutak közötti területet miként tudnák értékarányosan elcserélni vagy esetlegesen megvenni.
A polgármesternő szerint mivel a terület Bel-Buda legértékesebb fejlesztési területe, nagyon örülne, ha sikerülne megszerezniük ezt a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel (volt Duna tv-székház) szemközti félrozsdaövezetet, ám
a MÁV szerint konkrét előrelépésről még nem lehet beszélni.
Az önkormányzat a területen rekreációs parkot hozna létre, amelynek végső kialakítása közösségi tervezés után valósulna meg. Mint emlékezetes, a fejlesztés előtt álló területen a kerület korábban buszpályaudvart szeretett volna viszontlátni, amit a helyi lakosok tiltakozása miatt el kellett vetniük.