A Marketing és Média információi szerint áprilisban tovább terjeszkedik az ingyenes napilap. A fővárosban és 19 megyeszékhelyen megjelenő Metropolt újabb 40 városban osztogatják majd.
A Metropol kiadójánál egyelőre nem kommentálták a hírt, de a Marketing és Média megbízható forrásokra hivatkozva azt írja, hogy heteken belül újabb 40 vidéki városban jelenik meg a Metropol, ami jelentős csapás lehet az országos és megyei napilapokra.
A vidéki városokban jelenleg a Blikk bír a legnagyobb erővel az országos napilapok közül, a bulvárújságon kívül még a megyei napilapok számítanak jelentős tényezőnek ezen a piacon - írja a lap. A Metropol terjeszkedése azonban alááshatja ezen lapok sikerességét, mivel az ingyenes konkurenciával nehéz felvenni a versenyt. A Metropol a MATESZ adatai szerint 2011 negyedik negyedévében 274 ezer példányban terjesztették, ez az újabb vidéki terjeszkedés után jelentősen megemelkedhet.
A Metropol terjeszkedése mögött az állhat, hogy a lap kiadója az elmúlt években kifejezetten jó üzleti eredményeket produkált: a kiadó árbevétele a legutolsó hivatalos adatok szerint 2010-ben meghaladta a 2 milliárd forintot, nettó eredménye pedig közel 100 millió forint volt.
A Metropol a magyar médiapiacot sújtó válság egyik nyertese, a lapnak ugyanis sikerült növelnie reklámbevételei arányát. Tavaly szeptemberben a médiákban elköltött reklámköltések alapján a Metropol a 17. helyet foglalta el a TOP25-ös listán.
Mint ismert, a Metropolt tavaly júniusban vette meg a Megapolis Media Zrt., melynek tulajdonosa Fonyó Károly, a Mahir Cityposter ügyvezetője. A Mahir Cityposter tulajdonosa a Mahir Magyar Hirdető, amelyet sokan a Fidesz háttérvállalkozásának tartanak (vezérigazgatója a Fidesz korábbi gazdasági vezetője, volt Apeh-elnök Simicska Lajos).