Index Vakbarát Hírportál

Az Országimázs Központ volt vezetője lett a közmédia kommunikációs igazgatója

2012. május 3., csütörtök 12:40 | aznap frissítve

Tóth István Zoltán Hír TV-s szerkesztőt, az Országimázs Központ egykori vezetőjét nevezte ki a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap új kommunikációs igazgatójának Böröcz István, az alap vezérigazgatója.

A 46 éves Tóth István Zoltán, aki május elsejétől tölti be a közmédia kommunikációs igazgatói posztját, 1989-ben az MTV szegedi körzeti stúdiójában dolgozott szerkesztő-riporterként, majd négy évvel később a köztévé gazdasági műsorainak műsorvezető-szerkesztője volt. Onnan 1997-ben a TV2-höz ment, ahol előbb a Jó reggelt Magyarország!, majd a Teletex főszerkesztője volt. Az első Orbán-kormány idején, 2000 és 2002 között a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központjának vezetője volt. A központ megszűnése után 2003 júniusában Tóth a Hír TV-hez igazolt, ahol szerkesztőként dolgozott a közelmúltig.

Tóth érkezéséről már két hete lehetett tudni, ám április közepén Cserháti Ágnes, az MTVA szóvivője kérdésünkre azt válaszolta, hogy találgatásokra nem kíván reagálni.

Az MTVA hivatalos közleményében Tóth István Zoltán úgy nyilatkozik, hogy óriási megtiszteltetés és kihívás számára ez a munka. „Ugyanakkor mindehhez szeretném hozzátenni a szolgálat fogalmát is. Hiszen a közszolgálati televízióknak, a rádiónak, a hírügynökségnek, valamint a tartalomszolgáltatónak, azaz egy szóval az egységes közmédiának a hiteles hírszolgáltatás, a nemzet szolgálata, a nemzeti értékek őrzése és közvetítése az elsődleges feladata. Végigjárva a szakmai ranglétra lépcsőfokait, az egymástól oly sokban különböző médiumokat és hivatalokat, úgy gondolom: ennek a sokrétű és izgalmas szakmának mindig is a közszolgálati média volt és maradt az alfája és ómegája” – idézi a közlemény az új kommunikációs vezetőt.

Tóth István Zoltán Szabó László helyére érkezett a közmédiába, az előző kommunikációs igazgató január 3-án távozott közös megegyezéssel az MTVA-tól, mivel nem értett egyet az MTVA előtt éhségsztrájkot folytatók megfélemlítésével. Távozását követően a közmédia kommunikációs tanácsadóként fél évre leszerződtette Várhegyi Attilát, a Fidesz egykori pártigazgatóját és annak Prestige Média Kft. nevű cégét. A szerződés június 15-én jár le, egyelőre nem tudni, hogy meghosszabbítják-e.

Hamburgeres tüzijáték és Magyarország, mint kórházország

Az első évben hétmilliárd forintos költésgvetéssel működő Országimázs Központtevékenysége sok vihar kavart. Rendszeresen a Fidesz kampányait készítő Happy End Kft-t bízták meg az állami ünnepségek megszervezésével, a millenniumi augusztus 20-ai ünnepségek részletes költségeiről azonban Tóth István Zoltán nem kívánt beszámolni, „,amikor édesanyánk leteszi az ünnepi asztalra a bejglit nem, szokta elsorolni az összetevők árlistáját, elégedjenek meg tehát azzal, hogy 765 millióba kerül az egész ünnepség és kész”. Az ügyben az akkori adatvédelmi biztos elmarasztalta Tóthot.

Az ünnepség csúcspontját jelentő tüzijátékra Wermer András és Káel Csaba alapította Happy End egy gyorsétterem-lánc megmaradt készleteit vásárolta fel, így az égen a Heineken vörös csillagai és hamburger-formák is robbantak. Tóth István Zoltán azonban akkor csak véletlennek minősítette, hogy a nézőknek bizonyos szögből ezek a formák rajzolódtak ki. Botrány lett abból is, hogy az Országimázs Központ az Ezüsthajó Produkció Film Kft.-t  bízta meg Orbán Viktor útifilmjeinek elkészítésével.

De az is vihart kavart, amikor az ország imázsának megerősítésére kiírt 4,3 milliárd forintos pályázaton szintén a Happy End Kft. lett a győztes, a pályázatukban külföldön Magyarországot a kórházjelnek számító H betűvel kívánták reklámozni, Tóth István Zoltán azonban megvédte ezt az ötletet.

Rovatok