Index Vakbarát Hírportál

Az RTL megsemmisítette a TV2-t

2016. március 29., kedd 13:07 | aznap frissítve

Ilyen talán még soha nem volt: a 18-49-es kereskedelmi szempontból fontos korcsoportban (a reklámozók itt költik a legtöbb pénzt, ugye) a múlt héten írd és mondd, egy félórás sáv volt a 16:30 és 00:00 közötti időszakban, amit meg tudott nyerni a TV2. A teljes lakosságban is csak a délutáni szappanopera-sávban vitézkednek. A TV2 által használt 18-59-es korcsoportban úgy megzuhant a Tények nézettsége, amilyet még senki nem látott.

Kezdjük a 18-49-es táblázattal, tessék, a hét legnézettebb műsorai következnek: 

Jól látható, hogy az RTL műsorainak fölényét semmi nem veszélyezteti. A Farm című napi reality az első hetében öt adást adott az első 10-be, köztük az első két helyezettet, a TV2 a 36. helyre futott be egy Tényekkel (az első 40-be 4 Tények-adás és egy Jóban Rosszban került be), és a köztévé is felkerült a palettára a magyar-horvát meccsel. 

A napi bontást nézve a Híradó-Tények-verseny így alakult (közönségarány, 18-49):

A Tények nézettségének zuhanásáról itt írtunk egy hosszabb cikket.

A TV2 saját gyártásban nem túl erős, a Hal a tortán egyik nap sem érte el a 7 százalékot, főműsorban pedig csak ez van nekik egyelőre, illetve a Jóban Rosszban, ami a fiatalokat annyira nem érdekli (egyszer ment fel 11,2 százalékra, egyébként 10 alatt maradt). Az RTL szombaton este A Farm kiszavazós adásával és a visszatérő Gyertek át szombat este! című műsorral jelentkezett, és 19,1 százalékos közönségaránya volt főműsorban. A TV2 8,4 százalékkal zárt, pedig Brad Pitt nem egészen másfél éves Harag című filmjét is bevetették, hiába. 

A 18-59-es korosztályban az elmúlt négy napból a Tények közönségaránya kétszer is 13 százalék alá esett, és húsvét vasárnap volt az első olyan vasárnap a műsor történetében, amikor ebben a korcsoportban nem érték el a 13 százalékot. A nézettség elképesztő csökkenése egyébként az is jelentette, hogy húsvétkor főműsoridőben a TV2 történelmi mélypontra esett vissza, csak 9 százalékos közönségarányt hozott.

A teljes lakosságban sem sokkal rózsásabb a helyzet:

Az első 40-be itt legalább a Tények mind a hét adása be tudott kerülni, a Jóban Rosszban is szépen hozott, de ez a reklámozókat annyira nem érdekli, hiszen nem a nyugdíjasokra céloznak a reklámokkal. Itt a napi bontásból az derül ki, hogy 16:30 és 18:00 között, azaz a hírműsorok kezdetéig a TV2 fölénye megkérdőjelezhetetlen, minden hétköznapot nyertek a Szeretned kell! és a Megtört szívek című szappanoperákkal, de utána jön a bezuhanás.

Érdekes, de szombaton 17:30 és 18:00 között a Duna TV Gasztroangyal című műsora megverte a két kereskedelmi tévét a teljes lakosságban (11,3 százalékos közönségaránnyal), mellette a Magyarország, szeretlek! (11,6) és a Maradj talpon! (10-11 százalék) az a két műsor az Alpesi őrjárat című sorozat mellett, ami a Dunán jó közönségarányt tud a teljes lakosságban. 

A TV2-botrány fontosabb állomásait ezen az idővonalon szedtük össze:

Ha önök is megosztanák az idővonalat, ezzel a kóddal a saját írásaikba is átemelhetik:

Rovatok