Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Stenk cikkek
Az Artisjus és a Mahasz ismét összeállította a szokásos magyar zenehallgatási listákat, amikben azt vizsgálják, hogy ősszel kiket hallgattak legtöbben itthon a Youtube-on, mi a legnépszerűbb a streamingfelületeken, illetve a rádióban, és miként változik az előadók népszerűsége a Facebookon. Túl nagy eltérés nincs a nyári kimutatáshoz képest, továbbra is Majka Magyarország első számú popzenésze a számok alapján, és még mindig nem pusztul ki a hazai közízlésből a zongorás közhelyrap. Viszont hosszú idő után először nem Majkáé a leghallgatottabb magyar dal a Youtube-on.
Majka hosszú idő óta ott trónol valamelyik számával a Youtube-toplista legtetején, így volt ez nyár végén is. Most viszont nemcsak lekerült az első helyről, de még a top 3-ba sem fért be. Ősszel ugyanis Boggie Parfüm c. száma volt a legnépszerűbb, aminek a videója annak idején letarolta az internetet határon innen, s túl. Az őszi időszakban majdnem két és fél millióan nézték meg a videóját a Youtube-on.
A top 20-as lista körülbelül eddig a pontig értékelhető, utána ugyanazok az arcok következnek
- valami Horváth Tamás négyszer
- Majka és Curtis, Jolly és Kis Grofó, Raul, illetve Halott Pénz háromszor
- Mr. Missh pedig kétszer fért fel a listára.
Akinek esetleg semmit nem mond Mr. Missh, Raul vagy Horváth Tamás neve, annak most óriási szerencséje van, mert ez a három ember általában egymás videóiban szokott szerepelni, szóval elég csak ezt az egyet megnézni. Vagy beletekerni. Igen, ez a videó 7 millió nézőnél jár.
A Facebook már egészen más terep, itt találni a legnépszerűbbek között olyanokat is, akik még egy ilyen mezőnyben sem tudnának a legnézettebb húsz közelébe sem érni. A legnépszerűbb még mindig a Children of Distance lelkész-hiphop formáció a közel 500 ezer lájkjával, második Nótár Mary, de Caramel is nagyon felkapott valamiért.
Sokkal érdekesebb viszont a streaminglista, ahol alig van nyoma a Youtube-on érzékelhető magyar trendeknek. Itt ősszel a Kelemen Kabátban és Eckü közös dalát hallgatták a legtöbben, de második helyre odafért a Honeybeast is, ami három hónappal ezelőtt még vezette ezt a kimutatást. Továbbra is népszerű a Punnany Massif és Ákos, viszont az szembetűnő, hogy a Mahasz nem volt képes 20 dalt összeszedni, és csak 14 számot rangsorol az Alvin és a Mókusoktól ByeAlexig.
A rádiós lejátszási lista megint más, hiszen itt meg a mindenféle tehetségkutatókból vagy A Dalból előkapart előadók vannak túlnyomó többségben Janicsák Vecától Dér Henin keresztül Rúzsa Magdiig. Utóbbit játszották egyébként legtöbbször a rádióban, de Janicsák és ByeAlex is nagyon népszerű a rádiós szerkesztők körében. Az viszont kifejezetten furcsa, hogy miközben Majka a létező össze kimutatásban szerepel legalább egyszer, a rádiók mintha egész egyszerűen nem akarnának foglalkozni vele.
A kislemezlista már valamivel biztatóbb, persze nem csoda, hiszen amikor pénzt is kell költeni a zenére, akkor hirtelen eltűnnek a Children of Distance- vagy Mr. Missh-rajongók. Itt a legnépszerűbb Fluor és Diaz közös projektje, a Wellhello, a top 3-ba pedig odafért Majka és az előbb említett Honeybeast. Feltűnő, hogy az emberek imádnak fizetni Ákosért: a 20-ból 6 szám is tőle szerepel.
A végére ilyenkor mindig a slusszpoén marad, hiszen az albumeladások Magyarországon legalább olyan megfoghatatlan és misztikus téma, mint a parlamenti képviselők vagyonbevallása. A Tankcsapda például valószínűleg 2056-ban is szerepelni fog a listán, legalábbis addig biztosan, ameddig 1000 forintért árulják a teljes életművük egy-egy lemezét a Mol-kutakon. A nyomasztóan nagy Tankcsapda- és Ákos-fölény mellett viszont kifejezetten felemelő látni, hogy