Könyv az életünkről, mindennapjainkról, azok nehézségeiről 14 kortárs író egy inspiráló novelláskötetben
MEGVESZEMKülön dalban szólnak be a rapperek az egyik magyar zenebloggernek
További Stenk cikkek
Az mindig egy csodálatos pillanat, amikor a zene és a zenekritika interakcióba lép, hogy aztán az előadók részéről olyan reakciót váltson ki, mint legutóbb a Tankcsapda Köpök rátok c. száma, vagy amikor a Belmondo a szebb napokat is megélt Quart egyik írásán húzta fel magát annyira, hogy arra csak dalban lehetett válaszolni. A Vicc Beatz rapcsapat nemrég megjelent lemezén található, sokatmondó címmel rendelkező Nemezis most a Lángoló Gitárok ügyeletes rapfelelőséről, Hóemberről próbálja lehúzni a keresztvizet, kisebb-nagyobb sikerrel.
Hóemberről azért érdemes tudni, hogy itthon szinte ő az egyetlen, aki rendszeresen foglalkozik kritikai szinten a friss magyar raplemezekkel, és sokszor nagyon kemény véleményt formál nem csak magáról a zenéről, hanem úgy alles zusammen a magyar rapszíntérről.
Ahogy az Egyenlők mondják: „Mifelénk a korral nem haladnak”, ami egyrészt szégyenletes, másrészt remekül rávilágít a szemellenzős magyar underground rap legfőbb problémájára.
- ez az utolsó sora például annak a lemezkritikának, amit Hóember írt a Lángolóra annak az Egyenlőknek az albumáról, ami voltaképpen egy underground rap szupergrupp, a színtér ismert arcaival. A legnépszerűbb rapzenei oldalnak számító Hiphop.hu Facebook-oldala rendszeresen megosztja Hóember minikritikáit, és nem kell sokat görgetni, hogy mindenki lássa, a műfajt kedvelők túlnyomó többsége egyszerűen nem tudja hova rakni, ha valaki képes reálisan írni a kedvenceikről, rengetegszer kifejezetten sarkos véleménnyel. Ezt elégelhette meg a Vicc Beatz és az alapot készítő AZA (akinek Hóember elég csúnyán lehúzta a legutóbbi albumát), és jöhetett létre a Nemezis. Eckü része után 0:53-tól tessék figyelni Ketioz szövegét:
Ha nem lenne egyértelmű, a hóemberes sor után kiderül, hogy egyesek tényleg nagyon szívükre vették a lángolós szerző cikkeit, még a refrén is az, hogy
Mi ez a cikk?!
Tetszik, te geci?!Miért vagy ilyen morci?
Nem szeretett anyuci?
Hóember azért is képes ilyen összrapzenei népharagra, mert itthon a zenei újságírás szinte egyáltalán nem foglalkozik a magyar hiphoppal, akik esetleg mégis, azok általában ugyanebben a közegben mozognak, így képtelenek elvonatkoztatni a személyes kapcsolataiktól, vagy inkább olyan megjelenéseket keresnek, amik valamennyire eltérnek a megszokott magyar kőrap/közhelyrap rendszertől.
A hazai rapközeg hosszú évek óta urambátyám alapon működik, mindenki mindenkinek a tesója, aki meg nem, azzal esetleg mehet a beef, hogy legyen miről beszélni Facebookon pár napig. Ráadásul maga a műfaj is van már annyi idős itthon, hogy bőven kitermelt egy rakás kultikus, megkerülhetetlen arcot
Hóember viszont - nagyon helyesen - válogatás nélkül kritizál, nem a nevet nézi a borítón, hanem a zenét hallgatja, az alapján véleményezi az adott kiadványt. Ez viszont nem fér össze a respekttel, tisztelettel, a Nagy Öregek Előtti Szalutálással.
Ez a dalrészlet pont ezért támasztja alá Hóember kritikáimat létjogosultságát, mert az itthoni hiphop közösség még egyáltalán nincs ahhoz hozzászokva, hogy hőseikről rosszat mondjanak, pláne abban a legtöbbször tényleg elég meredek stílusban, ahogy a lángolós szerző is szokta. Mindenesetre alig várjuk a folytatást.