Fosztogattak, betörtek és csókolóztak Zanzinger új klipjében
További Stenk cikkek
- Megrendezték saját halálukat, végül mégis őket verték át
- Négy magyar bontókalapáccsal rúgta be az ajtót Amerikában
- A világ a lába előtt hevert, mégis azt mondta: a felesége tette jobb emberré
- Erre a bejelentésre megérte öt évet várni, brutális albummal készül Lady Gaga
- Lehet-e a macskát kutyává átműteni?
Az Index dalversenyén tűnt fel, majd egészen a döntőig jutott a Zanzinger néven zenélő Micsoda Dániel, aki később a saját lakásán rendezett koncerteken mutatta be aktuális számait, zenészbarátaival Lone Waltz néven kiadót alapított, illetve bár A Számot – és az ezzel járó szigetes koncertlehetőséget – nem nyerte meg, mégis kijutott a Szigetre, ahol aztán a blues-színpadon léphetett fel.
Micsoda Dániel ezúttal a készülődő új lemezének (Don't Look Now lesz a címe) egyik dalához, a The Country And The Cunthoz készített klipet Damokos Attilával, amit most a Stenken lehet először megtekinteni. A zenész a politikai éllel is rendelkező dalról májusban azt mesélte a Lángoló Gitároknak:
Egy túlsúlyos kislány felnövési történetéről szól az orbáni Magyarországon. Nem tud kommunikálni a környezetével, sok minden kimondatlan marad. Később megtanul érvényesülni – államtitkár lesz, – de csak azért él ebben az országban, hogy dolgozzon, és aztán meghaljon. A történet nincs így elmesélve a dalban, de minden strófának hangulata, korosztályhoz köthető miliője van.
A klip azonban nem ennek a lánynak a történetét meséli el, hanem egy fiúét, aki barátaival beveszi a budapesti éjszakát, de a buli hevében beszalad egy kis fosztogatás és egy betörés is, aztán persze felbukkan egy lány is, akivel szétszednek egy lakást, és a pusztítás öröme természetesen közel hozza őket egymáshoz.
A kisfilmszerű klip minket a budapesti dorbézolás ábrázolásával egyszerre emlékeztetett a Moszva térre, illetve a vad és érzékeny fiatalok miatt Larry Clark filmjei (Kölykök, Ken Park, Szégyentelenek stb.) is eszünkbe jutottak.
Attiláéknak sikerült építeni egy párhuzamos történetet, aminek látszólag semmi köze a dalban szereplő karakter történetéhez, mégis ugyanabban a világban zajlik és körülbelül ugyanazokat a súrlódásokat érinti, amiket a szöveg is. Nagyon örülök, hogy felismerhetően Magyarországon és Budapesten játszódik ez a történet, mert minden más munkában is, ami a Lone Waltz-nál jelenik meg, igyekszünk a valódi, aktuális tartalmakkal operálni és azokat esztetizálni, nem pedig archaikus műfaji koncepciókkal esni a folkzenének
– mesélt nekünk a klipről Micsoda.
A zenész arról is beszélt, hogy semmilyen kontrollt nem gyakorolt a kreatív folyamatokra, hagyta érvényesülni Damokost:
Úgy egy éve dumáltuk először Damokos Attilával, hogy egyszer csinálhatna nekem egy klipet. Nekem általában van egy ilyen viszonyom a feltételes módban egyszer majd történő dolgokkal, de Attila aztán hihetetlen pragmatikussággal elkezdett dolgozni és időről-időre összefutottunk dumálni dalokról meg tartalmakról, meg rólam, aztán egyszercsak előállt ezzel az ötlettel, amiről mindketten azonnal éreztük, hogy szuper lesz. Alapvetően furcsa viszonyom volt előtte a videoklipekkel, nem igazán tudtam elképzelni, hogy nekem legyen egy, de az biztos volt, hogy ha lesz, akkor azt Attiláék csinálják majd. A zord pénzügyi körülmények ellenére is úgy alakult, hogy ez a dolog gyakorlatilag pontosan ugyanaz lett, mint aminek kitaláltuk.
Micsoda Dani közben továbbra is a Don't Look Now című első nagylemezén dolgozik, miközben szólóprodukcióként fellépett már például Berlinben, valamint a pozsonyi Waves fesztiválon, ahol kétszer is játszott. Zenekarával december 4-én, pénteken mutatkozik be a Mika Tivadar Mulatóban. A dobok mögött Halmos András (Jü, Morningdeer) ül, basszusgitáron pedig Czibolya Péter (Fauno Pera) lesz hallható.
Az új anyag első single-je az It's Raining In My Lungs volt:
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb zenei hírekről, kövesse a Stenket a Facebookon!