Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Stenk cikkek
Szinte már üzemszerűen működik, hogy ha egy A listás előadó kihoz egy új dalt, klipet, lemezt, bármit, akkor viszonylag hamar érkezik valami figura, aki azt állítja, hogy a sztár bizony ellopta az alkotását, és a sajátjaként adta el. Az utóbbi időszakban egészen váratlan esetek bukkantak fel, mint például a no name ausztrál zenekar, akiktől Axl Rose lenyúlhatta a Sweet Child 'O Mine-t, egy francia sanzonénekesnő, akinek egy korábbi dala nagyon hasonlít Adele egyik slágerére, vagy ott van a népszerű mulatós király, Jolly, akiről kiderült, hogy nem is ő találta ki az egész Magyarországot letaroló No roxa ájt. Most egy észak-carolinai filmes állítja, hogy Beyoncé legutóbbi filmes-zenés anyaga, a Lemonade az ő 2014-es kisfilmje alapján készült.
Beyoncé pár hete jelentette meg a Lemonade című nagylemezét, amihez az HBO készített egy külön filmet is.
Matthew Fulks rendező most azt állítja, hogy mind az előzetes, mind a HBO-film a 2014-es Palinoia c. filmjét idézi. Fulks szerint
- a képi világ
- a hangeffektek
- a vizuális és zenei részletek
- a tematika
- a hangulat
- de még a cselekmény és a film tempója is mind az ő filmjéből van.
Vagyis Beyoncé és az alkotói Fulks ismeretlen kisfilmjének szinte minden apró eleméből átemeltek valamit, és ezért plágium miatt bírósági keresetet nyújtott be a Lemonade miatt. A felperes azt is állítja, hogy nem véletlenül lophatták pont tőle Beyoncé új lemezének képi világát, mert a filmjét tartalmazó emailt korábban megkapta Bryan Younce is, a Columbia Records lemezkiadó alelnöke is.
Ez a vád szerint a lopott Beyoncé-videó:
Ez pedig Matthew Fulks rendező 2014-es kisfilmje, amiről nekünk nem sikerült rájönni, hogy pontosan mit és hol lophatott belőle Beyoncé és a stáb, de ezt majd természetesen eldönti az amerikai bíróság.
Mindeközben a Billboard írja, hogy nemrég a Lemonade átlépte az egymillió eladott példányszámot, már pedig sorozatban ez a hatodik Beyoncé-album, amit legalább ennyien megvettek. Ez azért is szép teljesítmény, mert Beyoncénak összesen hat nagylemeze jelent meg eddig, és mind a hat rögtön a Billboard 200-as toplistájának legelején debütált. A csúcstartó a 2003-as bemutatkozó albuma, amit 5 millióan vásároltak meg.
Ezzel Beyoncé bekerült abba a szűk elitbe, akiknek sikerült 2016-ban legalább egymillió példányban eladni az albumukat. Rajta kívül ugyanis ez csak a kissé kiábrándító lemezzel jelentkező Drake-nek sikerült (1,2 millió példány) idén, de így sem ők vezetik az eladási listát, hanem Adele, aki ugyan már tavaly megjelentette az albumát, de még 2016-ban is ezt veszik a legtöbben, szám szerint 1,3 millió fogyott el belőle, és a 2015-ös megjelenés óta összesen 8,8 millió példányt adtak el abból a nagylemezből, ami máig csak kizárólag fizikai formában elérhető.