Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKalapács alá kerül a rocktörténelem egyik fontos darabja
Mi a közös a Led Zeppelinben, David Bowie-ban, Bob Marley-ban, Eric Claptonben és George Harrisonban? Egy keverőpult, pontosabban egy HeliosCentric konzol, ami a londoni Bonhams aukciós cégnél kerül kalapács alá decemberben. A képen is látható berendezés két HeliosCentricből lett összerakva, de mindkettőn készültek ikonikus felvételek a hetvenes években. Éveken át egy raktárban pihentek, majd a kilencvenes években restaurálták őket és akkoir alakították ki a mai formáját is. A pult működőképes, és hatszámjegyű összegért akarják eladni.
A régebbi részei az Island Records Basing Street-i kettes stúdiójában dolgoztak egészen 1974-ig. Ezen a pulton vették fel Cat Stevens Peace Train-jét, a Stones az Angie vonós részeit ezen keverte a nóta alá, Bob Marley and the Wailers pedig a Get Up, Stand Up és az I Shot the Sheriff felvételeit végezte rajta. 1970-ben egy történelmi felvétel is készült rajta: Stephen Stills első lemeze, ami a mai napig az egyetlen olyan felvétel, amin Jimi Hendrix és Eric Clapton közösen játszik.
Ennél is történelmibb (igen, fokozható) a Led Zeppelin negyedik, IV című albuma, amit nagyrészt a Stones mobilstúdiójával vettek fel 1971-ben, de az alapokat 1970-ben, ezen a pulton rögzítették, olyannira, hogy, és most tessék megragadni a fotel Jimmy Page alakú karfáját,
a Starway to Heaven itt vonult be a mágnesszalagos rocktörténelembe.
A pult másik fele részben Alvin Lee saját stúdiójában állt 1973 és 1979 között, és olyan felvételek készültek a segítségével, amiken Lee a Ten Years After énekes-gitárosa George Harrisonnel, Mick Fleetwooddal, vagy éppen Ronnie Wooddal vett fel.
1996-ban Elvis Costello és a Squeeze gitáros-énekese, Chris Difford rendelte meg a két pult egybeépítését, mert HeliosCentric Studios néven egy Rye nevű kisvárosban nyitottak stúdiót. 1998 óta Dido, KT Tunstall és a Keane is vett fel rajta albumokat.
Hogy aztán mennyiért megy el, azt megtippelni sem lehet, de az elég valószínű, hogy a Pink Floyd Dark Side of the Moon című mesterművének felvételéhez használt EMI TG12345 MK IV-es pultért befolyt 1,8 millió dollár nem éri el a vételár. (via)