Mendelssohn, Debussy, Sibelius: kapcsoljuk a Zeneakadémiát
Ha létezik romantikus zene, amitől könnyen libabőrös lesz az ember, az Mendelssohn utolsó zenekari műve, az E-moll hegedűverseny. Kezdés után szinte azonnal belép a szólista a világ egyik legismertebb melódiájával, és aztán három tételen át, megállás nélkül folytatódik a szívfacsarás-könnyfakasztás.
Ez lesz az este egyik fő attrakciója az Óbudai Danubia Zenekar koncertjén, a Zeneakadémián. A kortárs zenével sokat kísérletező zenekar előtte bemelegítésül az autodiakta japán Toru Takemicu Visions (Látomások) című darabját játsza el.
A szünet után Sibelius A tengeri nimfák (Okeanidák) címú posztimpresszionista szimfonikus költeménye következik. "Meglehetősen kevés, és erősen redukált, absztrakt zenei anyaggal dolgozik, nem véletlenül hasonlították e műve stílusát a korabeli festészet egyik meghatározó irányzatához is, a kubizmushoz" – áll a koncertelőzetesben.
A műsor Debussy A tenger című szimfonikus művével zárul. Debussy sokat kísérletezett azzal, hogy gyerekkorának meghatározó tengerélményeit miként tudná kora meghatározó művészeti képzőművészeti vagy irodalmi ábrázolásainak megfelelően megszólaltatni. "A kompozíció tenger-víziója (...) karakteres vizuális, akusztikus, mozgás- és illat-asszociációkat kelt, éppen ezért ma már felfoghatatlan, hogy a mű ősbemutatója miért váltott ki értetlenséget a közönség és a kritikusok soraiban" – így a programajánló.
A zenekart a spanyol Ricardo Casero vezényli, a hegedűverseny szólistája Pusker Júlia. A koncert fél 8-kor kezdődik. A koncertet itt is követheti, de ha érdeklik a zenéhez kapcsolódó élő kommentárok, kapcsoljon át a közvetítésre az Index Facebook-oldalára.
(Borítókép: Valuska Gábor / Óbudai Danubia Zenekar)