Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Stenk
- Stenk podcast
- Podcast
- zenetévé
- lászló g gerzson
- tóth bertalan
- digitális forradalom
- videoklip
Nemkívánatos a seggrázás, és tilos a bújtatott reklám
Van létjogosultsága a zenetévéknek a YouTube korában? – erre a kérdésre igyekeztünk választ kapni a Stenk podcast soron lévő adásában. Az kiderül, hogy az online platformok térhódítása miatt véleményvezér-szerepüket elvesztették, de presztízsértéküket megtartották a csatornák. A szerkesztők ügyelnek arra, hogy minél kevesebb bújtatott reklámot és seggrázást kapjanak a nézők, továbbá igyekeznek értéket eljuttatni hozzájuk.
A Stenk két műsorvezetője – Réti Nóri és Nagy Szabolcs – Tóth Bertalant, a magyar MTV TAM menedzserét, a Cloud9+ dalszerző-gitárosát, valamint László G. Gerzsont, a Music Channel zenei és programigazgatóját látta vendégül.
A podcastból kiderül, hogy mekkora hatással, milyen nézettséggel, mekkora presztízzsel működnek a zenecsatornák. Gerzson szerint a nagyságukat azért nehéz meghatározni a tévés piacon, mert a nézettségi mérés gyerekcipőben jár. A magyar piackutató cég ezer néző szokásait monitorozza, és ha a célcsoportban valaki bekapcsolva hagyja éjjel a tévét, akkor egekbe szökik a nézettsége, így nehéz releváns információt kinyerni belőle.
A beszélgetésből többek közt kiderül:
- A tévék lekövetik a digitális forradalmat
- Inkább háttértévézés zajlik
- Mi a felelőssége egy zenetévés szerkesztőnek?
- Az ismert slágerek mellé becsempésznek számukra értékes tartalmakat
- Követik az online listákat, ami befolyásolja a szerkesztést
- Véleményvezér-szerepüket elvesztették a zenetévék
- A TitTok lett a meghatározó felület a zenetévék számára fontos korcsoportban
- Olyan trash zenék pusztítanak, amelyek a TikTokról indulnak, és a Billboard-lista első helyén zárnak
- A mulatós tévék miért hasítanak?
- Nem lehet két klip között kontraszt a tévében, ezért rossz klipek nem kerülhetnek adásba
- Nem pénzkérdés a bekerülés, telefonnal is lehet szórakoztató tartalmat gyártani
- Melyik az a magyar zenekar, ami brandépítés tekintetében követendő példa?
- A televízió napjai meg vannak számlálva, de mégis van jövő
Katt a lejátszóra, és indul a Stenk podcast!