Bipoláris diszkó, fluid szexualitás és sok dilibogyó
További Stenk cikkek
Bebe Rexha a Better Mistakes című lemezének borítóján úgy néz ki, mintha Elon Musk új nője lenne, akivel űrkolóniát alapít, hogy Teslákat gyártsanak a földön kívüli létformáknak. A bipoláris zavarral küzdő ifjú művésznő bebizonyította, hogy egy 37 perces mesterkurzuson közös nevezőre tudja hozni az EDM-hatású zakatoló popot, a klasszikus olasz slágert, a K-popot és mindent, ami eladható egy képzeletbeli, 2021-es zenés expón. Megidézi a Queen Bohemian Rhapsodyját is, és képzett szoprán hangjával lazán hozza a feminista hiphop legszebb hagyományát.
Tizenhárom számot elintézni 37 percben, eddig ilyet jórészt csak a punkok tudtak, de most Rexha is, akinél úgy látszik, minden mindennel reakcióba lép. A Brooklynban született, albán felmenőkkel rendelkező művésznő olyan, mintha a Pirula-országból származna, ahol úgy eszik az kamaszok az antidepresszánsokat, mint mások az M&M csokit.
Brexa albán neve Bleta, ami dongót jelent, és hát az 1989-ben született művésznő mindenre rászállt már a pop illatos mezején, és kicsit olyan, mintha nem a sokoldalúságáról szólna a dolog, hanem arról, hogy még mindig keresi a saját hangját. Ezért kapásból eszedbe juthat Rita Ora, Martin Garrix és Cardi B is, így aztán Rexha dalról dalra definiálja újra az identitását.
Nála az eurodance remekül megfér a Dean Martin That's Amore című olaszos szerenádját idéző Amoréval, és az emo popos Death Row-val, de van itt vakító trash diszkó, glamour pop, szóval Rexhának minimalizálni kellett volna a zenei hatásokat, elköteleződni néhány hangvétel mellett, mert így olyan, mintha nem is egy lemezt hallanánk, hanem egy Spotify-playlistet.
Ez persze bizonyára kifejezi Rexha saját képlékeny szexualitását, a bipolaritását, a benne uralkodó mentális és zenei káoszt. Nem biztos, hogy jó ötlet ezt a diagnózist kommersz poppal illusztrálni. És ha a szövegek alanyi poplírák, akkor az sem biztos, hogy ilyen erős kollaborációkkal kell megtámogatni. Rexha a lemez felén más előadókkal közösködik, de ha nincsenek vendégek egy-egy téma kifejtéséhez, akkor is rövid lenne a két és fél perces dalformátum…
A rövid számok nagy része egyébként slágergyanús, önmagukban nincs velük baj, ám beleillenek a trendekbe, nehezen tudjuk éppen Bebe Rexhához kötni, eszünkbe juthat, mondjuk, Rita Ora is.
Rexhának még a bipoláris zavara is trendi, ahogy a férfigyűlölete is az (ezeket ő állítja magáról),
és hiába akar különlegesnek látszani Beetlejuice jelmezében, valójában minden szinten hozza a 2021-es kötelezőt. Arról nem beszélve, hogy ott a szintén albán felmenőkkel rendelkező Dua Lipa, akinek van Bebe Rexha Break My Heart Myself című dalához hasonló című retródiszkó-költése, Break My Heart címmel.
Persze kettőjük közül Bebe Rexha tűnik a mélyebbnek és fényévekkel tehetségesebbnek. A saját szexualitását fluidként leíró művésznő kimondottan kvalitásos szerző, remek a szopránja is, erős a jelenléte a klipekben, de a Better Mistakesből mégis hiányzik valami. Határozottan jobb, mint a 2018-as, bemutatkozó Expectations, és tele van önmagában is erős slágerekkel, olyanokkal, mint a Baby, I'm Jealous, a Sacrifice és a Sabotage. Viszont ma már máshol van az ingerküszöb.
Ha Rexha nem helyez el azonnali hatállyal sárkánycsont-implantátumokat a bőre alá, a külsőségeivel és a vagány kijelentéseivel nem fog feltűnni. Egy olyan album talán segítene, ami erős zenei koncepciója épül, és nem csak azt mutatja meg, hogy a hősünk remekül hoz bármilyen stílusimitációt. Mert Bebe Rexha nagyon érzi a slágert, kiváló dalszerzői kvalitásokkal rendelkezik, csak valahogy magát kéne megmutatnia, és nem azzal törődnie, hogy saját cipőt adjon ki a Pumával Bebe X Puma néven. A Better Mistakes a mentális betegségek kórlapja, ugyanakkor Bebe Rexhának van egy biztos gyógymódja, ez pedig minél több sláger szervezetbe juttatása.
Bebe Rexha: Better Mistakes
Warner, 13 szám, 37 perc