Made in America: termékek, amelyek kitartanak az USA mellett
Július 4-e az Amerikai Egyesült Államok nemzeti ünnepe, az állam 242-ik születésnapja. A frissen kialakult kereskedelmi háború tükrében is érdekes az az összeállítás, amelyet a Fool.com amerikai tőkepiaci portál tett közzé olyan amerikai nemzeti büszkeségekről, amelyek bár globálisan értékesítenek, máig kizárólag az Egyesült Államokban gyártanak.
A „jó amerikai” cégek között van például a Budweiser sör, amely valójában ma már belga tulajdonban van (az Anheuser-Busch csoportba tartozik), de mind a 12 sörgyára amerikai.
Nem ment külföldre (legalábbis eddig) a Harley- Davidson motorgyár, a Jack Daniel's whiskey, vagy a Smith & Wesson automata fegyverek gyártója, de a napi 12 millió zsírkrétát gyártó Crayola sem.
Vannak azonban érzékeny veszteségek is. A nemzeti jelképnek számító termékek közül valójában már Kínában gyártják például a Barbie-babákat, vagy az iPhone-okat (hamarosan egy Fülöp-szigeteki gyár is felépül), A Levi's farmereket 500 helyen varrják a világon, de ebből csak 9 amerikai.
És ami talán a legmeglepőbb, a nemzeti sportnak számító baseball profi ligájában a MLB-ben hagyományosan csak egyetlen típusú labdával szabad játszani. Egy olyan termékkel, amit immár Costa Ricában gyártanak.