Az út hol sima, hol meg összekuszálódik
További Nagykép cikkek
Kerekes Gábor több mint egy évtizede vásárolt egy 16 mm-es Bolex (Kerekesre jellemzően kézzel felhúzható, mechanikus) filmkamerát, amivel többféle koncepció alapján rendszeresen készített felvételeket. Többször visszajárt Tatabánya pusztuló ipari tájaira és más hasonló, enyészetnek meghagyott, posztindusztriális területekre. Az így leforgatott sorozatfelvételekre 16 mm-es negatívokként tekintett, és 2012 decemberében megkezdte a válogatást a filmkockákról, amikről az általa készített nagyítások születtek. Úgy érezte, hogy a 16 mm-es kisméretű negatívok fölnagyítása, jobban mondva „szétesése” által megadhatók azok a formai keretek, amik fölerősítik a művészi szándékot, és jól illeszkednek a kizárólag múlandósággal terhelt tartalomhoz. A képek tájai – és maga a dokupapíros képi világ is – egy kaotikus, utópisztikus, romos, disztopikus univerzumról tudósítanak, kivétel nélkül embernélküliek, talán Gábor belső halálérzetét, elmúlás feletti melankóliáját rögzítik, illetve vetítik ki. Nem véletlen Tarkovszkij Stalker című filmjének idézése, ahonnan a kiállítás és a képek Zóna címe keletkezett. /Barta Zsolt Péter/
A Kerekes Gábor-kiállítás 2015. november 22-ig látható az Artphoto Galériában.