Mindenki megdöglik vagy lelép, a jövőből is elég
URH, Kontroll csoport, Bizottság, ETA, Sex-E-Pil, 2. műsor, Hús, Kézi Chopin, Cég, BP. Service: ha ismerősek önnek ezek a nevek, tudja miről van szó. Mivel a zenekarok tagjai gyakran alkottak párhuzamosan több műfajban is, így általában maguk készítették plakátjaikat is. Ezekből nyílt most kiállítás a Kieselbach Galériában, Pokoli aranykor címmel.
Bp. Szabó György az Iparművészeti Főiskola után a Petőfi Csarnok külsős grafikusa volt, és számtalan plakátot tervezett az akkori kortárs zenekaroknak, köztük persze a sajátjának, az indusztriált játszó BP. Service-nek is. A kiállítás anyagát ő, és az újhullámról több könyvet is jegyző Szőnyei Tamás adták össze.
(Fotó: Kieselbach Galéria)A korabeli jogszabályok szerint kizárólag a Magyar Hirdető, vagyis a Mahir ragaszthatott ki plakátot. Ők azonban nem foglalkoztak olyan kis példányszámú anyaggal, mint egy klub koncertje, ezért mindenki illegálisan ragasztotta a plakátjait. A plakáton kötelező volt a sarokban feltűntetni a felelős kiadót, aki általában a művház igazgatója volt. Ez egyfajta védettséget biztsított a hatalommal szemben, így az ilyen félig már legálisan kikerült plakátokat általában nem bántották, a teljesen magánban készülteket már inkább. Egy gimnazista zenekar például hiába ragasztotta tele minden éjjel a várost saját fénymásolt anyagával, reggelre mindig letépték őket, ráadásul az alatta levő sok-sok réteggel együtt, egészen a házfalig lecsupaszítva az épületeket. Később kiderült, hogy a BRFK utasította a köztereseket az akcióra, valószínűleg a hirdetett koncert címe, az Üres falak, néma nép volt a fokozott tisztogatás oka.
(Fotó: Kieselbach Galéria)