Litkey Farkas májusban kezdte meg a felkészülést nyolcfős csapatával a Kékszalag vitorlásversenyre, amelyen idén hetedik helyezést értek el. A balatonkerülő versenyre öszeállított csapatában javarészt fiatalokkal dolgozik, velük teljesítette a 35 napos edzési programot.
„Huba nem nálam tanult, hanem ő itt nőtt föl, ismerem őt egész kicsi gyerek kora óta. Lelkes volt, mocorgott körülöttünk, ezért egyszer-egyszer magunkkal vittük. Ő komolyat érett a tavalyi évhez képest is, de mindenki nagyon fiatal. Beni, aki 20 éves, és gyerektáboros volt nálunk, épp a napokban mutatta, hogy 2012-ben kapott tőlem egy oklevelet, hogy elvégezte a tábort” – meséli Farkas, aki az elmúlt években összesen tizenhárom alkalommal nyerte meg a Kékszalagot, legutóbb 2017-ben.
„A Kékszalag az én időm alatt nagyon sokat változott, a klasszikus erények, amelyek, amikor én elkezdtem, fontosak voltak, hogy az embernek legyen jó tudása a tóról, ismerje a szelek finom járását, ez egyre kevésbé érdekes. Ahogy gyorsulnak a hajók, a sebesség dominál. Ez nem baj, sőt talán ezért csinálom a mai napig, mert ilyen gyors hajókkal lehet vitorlázni” – mondta.
A Décision 35-ös típusú versenyhajója 2009-ben készült Svájcban. Először hét darab épült a típusból, majd még öt, Farkasé a legfiatalabb darab.
Ahhoz, hogy valaki jó vitorlázó legyen, az kell, az a legfontosabb, hogy szeresse, és akkor szórakozni fog az edzéseken. Az edzések unalmasak egy idő után, a verseny, az az ünnep, az edzés a munka. Lehet egyedül is vitorlázni, lehet csapatban is, sok lehetőséget találhatsz magadnak, csak csinálni kell
– árulta el Farkas.
A csapat és a hajó bázisa a balatonkenesei kikötőben található (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
A kikötőből kifelé és befelé is tolni kell a hajót, ha hátul van a motoros kísérőhajó, akkor könnyen tudnak manőverezni (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Idén először háziversenyt rendeztek, melyen összesen három hajó vett részt. Célba érkezést követően a legénység elpakolja a genakkert (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Hátszélben a csapat igyekszik kiemelni az egyik hajótestet a vízből, így jobb szöget lehet elérni, 10 csomós hajósebességtől alkalmazzák ezt a technikát (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
A kísérőhajóval vontatják át a katamaránt Balatonkeneséről Balatonfüredre, a háziversenyre (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Vontatáshoz készíti elő a csapat a hajót, ilyenkor előre kell menni a hajótesten (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Farkas a vitorlabeállítást kontrollálja a kísérőhajóból edzés közben (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
A versenyek alatt a hajókat rádión érik el a szervezők, ezt nyújtja át Ádám, a kísérőhajó vezetője (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Rossz a hínárhelyzet a keleti medencében, könnyen rátekeredik a kormánylapátra a növény, amit időnként el kell onnan távolítani (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Ádám privátban vízimentőként dolgozik, az edzés közben egy elszabadult SUP-ot vitt a partra (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
(Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
(Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
A Kékszalag élmezőnye a balatonkenesei bójánál, nem sokkal a rajt után (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Litkey Farkas csapata a Kékszalag közben (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Megérkezik a csapat a nap végén a kenesei kikötőbe (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
A verseny után a csapat leszereli a hajót, összehajtja a vitorlát (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Marietta, Farkas felesége a verseny után a kikötőben várja a csapatot, és üdvözli férjét (Fotó:
Szollár Zsófi / Index)
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!