2013. augusztus 21., 00:07 Módosítva: 2014.10.17 15:28
Az 1900-as évek elején a seattle-i fotográfus és etnológus, Edward S. Curtis (1868–1952) elhatározta, hogy az Egyesült Államok nyugati államaiba utazik, és dokumentálja a nyugati civilizáció által még meg nem érintett őslakosok hétköznapjait. Az elkövetkező húsz évben több mint 80 törzset keresett fel, 40 ezer fényképet és hatalmas mennyiségű jegyzetet készített – a vadnyugat mára legendássá vált alakjait, Ülő Bikát és Buffalo Billt is megörökítve –, 10 ezer viaszhengerre vett fel hangzóanyagot, valamint filmet forgatott. Az eredmény a The North American Indian címmel 1930-ban megjelent 20 kötetes munka. A mű dokumentumértékét a kortársak is elismerték, ám a portrék ábrázolásmódját színpadiasnak, a „nemes vadember" ideálját megtestesítőnek tekintették. Curtis képeiből válogattunk.
Tekintse meg a további képeinket
2013. augusztus 12., 17:06 Módosítva: 2023.11.22 00:53
Tíz emberről készítettünk portrét a Sziget fesztivál legelső és legutolsó napján. Olyan újonc és veterán, magyar és külföldi fesztiválozók és dolgozók arcképét dokumentáltuk, akik a hét minden napján alaposan kivették a részüket a bulizásból vagy a munkából. A Sziget mindenkire hat: a fesztiválvezér Gerendai Károly legalább annyira elfáradt, mint a Psy-hasonmás koreai KyungSik vagy Niek, a holland punk.
Tekintse meg a további képeinket
2013. július 22., 00:26 Módosítva: 2013.07.22 10:39
Csang Hsziao 1981-ben született Santung tartományban. A csantai egyetemen végzett, a Csongcsing Morning Post fotóriportereként dolgozott, mielőtt szabadúszó fotós lett. Munkáival több kínai és nemzetközi díjat is elnyert. A sorozat egy személyes élményre és kötődésre épül: „Gyerekkoromban imádtam a tengert, titokzatosnak és érinthetetlennek tartottam. Most is azért jövök ide, hogy az erőteljes érzelmeket és a gazdag képi világot megörökítsem. A tenger az életek és álmok kezdete, melyben a szívem otthonra talál.”
Tekintse meg a további képeinket
2013. július 10., 23:50 Módosítva: 2013.07.10 23:50
A Kacsalka-park a szovjet időket idézi, roncsatutók alkatrészeiből, traktorgumikból, síndarabokból, vasbeton tömbökből, karvastagságú láncokból barkácsolt gépeken dolgoznak a testépítők, évtizedes rozsda és elképesztő retróhangulat uralkodik. Kirill Golovcsenko ukrán fotós Kachalka Muscle Beach című albumhoz készített sorozatán a szabadtéri edzőterem a mai Ukrajna metaforájaként jelenik meg, ahol fiatalok és öregek együtt küzdenek a vasakkal, végtelen lelkesedéssel és fogcsikorgató erőfeszítéssel pótolva a csúcstechnológiát.
Tekintse meg a további képeinket