Index Vakbarát Hírportál

Kalapács alá kerül Michael Schumacher „első szerelme”

2025. január 18., szombat 15:28

Ritka lehetőség vár a Ferrari és a motorsport rajongóira, ugyanis a februári párizsi Rétromobile kiállításon aukcióra bocsátják Michael Schumacher hétszeres Formula–1-világbajnok 1996-os Ferrari F355 GTS sportautóját. A pilóta első „szolgálati autóját” korábban „első szerelmének” nevezte, számos fénykép és dokumentum igazolja a jármű kapcsolatát a versenyzőlegendával.

Michael Schumacher egykori német autóversenyző, hétszeres Formula–1-világbajnok első Scuderia „szolgálati” autóját, egy Ferrari F355 GTS-t árverésre bocsátanak február 4-én a RM Sotheby’s aukciósház zárt körű licitjén a párizsi Rétromobile kiállításon – közölte csütörtökön a német Auto Zeitung autós magazin (2022 őszén a legendás pilóta egy másik autóját szintén elárverezték). 

A most árverésre bocsátott járművet, amelyet a Scuderia Ferrari olasz Formula–1-es versenycsapat biztosított egykori pilotájának, az autóversenyző első szerelmének nevezte egy alkalommal.

Az 1996-os évjáratú Ferrari esetében becsült ár vagy minimális licit nincs meghatározva, így csak találgatni lehet, mennyit érhet a neves előző tulajdonos a fizetőképes rajongóknak. A hasonló ritkaságok 200 ezer euróig szoktak eljutni, azonban jelen esetben nem okozna nagy meglepetést a kétszer ekkora vételár sem. A feltűnő Blu Le Mans színű, Pelle Crema tónusú krémszínű belsővel ellátott F355 GTS az eleganciát és a teljesítményt ötvözi.

Az F355 GTS egy középre szerelt 3,5 literes V8-as motorral büszkélkedhet, amely 375 lóerőt teljesít, hatfokozatú kézi sebességváltóval párosítva, amelyek a Ferrari egyik leghíresebb modelljévé tették.

A levehető targa tetőpanelével a GTS a nyitott tetős autózás izgalmát kínálja, miközben megtartja a kupé forma kifinomultságát.

Az eredeti kézikönyvekkel és szervizkönyvvel ellátott, több mint 20 éves, eddig egyetlen rajongó tulajdonát képező autó kifogástalan állapotban van. A legutóbbi, 2024 szeptemberében elvégzett szervizelés során új szélvédőt, új hátsó féknyergeket, vezérműszíjat, új akkumulátort és gyertyákat kapott, valamint felújították a műszerfalat. A dokumentumokból kiderül, hogy a V8-as motort már egyszer kicserélték. A pletykák szerint amikor a pilóta használta, még egy kissé tuningolt motor rejtőzött a motorháztető alatt, de azt az autó eladása előtt ismét eltávolították.

A jármű pedigréjét a Cavallari Monaco Motors, Michael Schumacher megbízható márkakereskedőjének levele és a kormány mögött ülő versenyzőlegendáról készült fényképek is megerősítik. Az autó olyan neves kiadványokban szerepelt, mint a Forza, a Ferrari World és az Auto Trends, amelyek a motorsport történetének egyik legnagyobb versenyzőjéhez fűződő kapcsolatát ünneplik. A 2020-ban megszerzett Ferrari Classiche eredetiségigazolás még inkább hitelesíti a jármű származását, így biztosítva, hogy az autó ikonikus gyűjtői darab maradjon.

Szerződésszegés történhetett az ikonikus járművel

A kanadai aukciósház beszámolója szerint Michael Schumacher 1996 elején, a Benettontól a Ferrarihoz történő igazolásakor konfigurálta a V8-as sportkocsit, amelyet a Weber Management GmbH-nak, a versenyző menedzsmentcégének szállítottak le. Michael Schumacher a Nürburgringen tartott 1996-os Formula–1 európai nagydíj után két nappal, 1996. április 30-án vette át az autót Wiesbadenben, és ezután főként Monacóban vezette.

Gondot okozott azonban egy, az aukciósház által csatolt németországi újságcikk, amelynek tartalma szerint 1995-ből kellene származnia.

A cikkben szereplő egyik képen Schumacher egy kék színű, világos belső térrel rendelkező F355 GTS-ben autózik Monte-Carlóban. A képaláírás szerint a jármű a Fiat-főnök Gianni Agnelli ajándéka volt, amelyben az akkor még érvényes Benetton-szerződés miatt egyáltalán nem szabadott volna a versenyzőt látni.

Az F355-ös története csak 2002-től kezdve dokumentálható egyértelműen: az autót 2002-ben egy francia, majd két évvel később egy Ziv Knoll nevű belga motorsport-újságíró vásárolta meg, aki több mint 20 évig őrizte a járművet. Ez idő alatt állítólag körülbelül 26 000 kilométert tett meg vele, jelenleg tehát körülbelül 47 500 kilométert mutathat az óra. Michael Schumacher utolsó F1-es szezonja idején, 2012-ben a Belga Nagydíj alatt Ziv Knoll elmondása szerint beszélt a világbajnokkal a Ferrariról. Elmondása szerint Michael Schumacher nemcsak szép emlékeket őrzött az autóról, de az újságíró szerint még „első szerelmének” is nevezte, mellette álló felesége, Corinna nem túl nagy örömére.

(Borítókép: Michael Schumacher Ferrari F355 GTS sportautója. Fotó: Cover Images / ZUMA Press / Northfoto)

Rovatok