Egész napos szökés után nyerték a Giro királyszakaszát
- Hihetetlen nap, én is sírok, mindenki sír
- Giro d'Italia: Thriller végén nyert a 170 km-t szökő olasz
- Giro d'Italia: Roglicot harapófogóba tette a rózsaszín trikós csapata
- Giro d'Italia: Ítéletidőben Nibali nyert nagyot
- Giro d'Italia: A szuperfavorit majdnem átrepült a korláton
- Bomba meglepetést hozott a Giro d'Italia durva hegyi szakasza
- Már az első kétezres hegy csúcsra járatta az izgalmakat a Giro d'Italián
- Már a nagy hegyek előtt bevadult a Giro d'Italia
- Száguld a Girón az ausztrál Zsebrakéta
- Cafatokra szakadt a sprinter meze a cél előtti bukásban
- Roglic a szakadó esőben is odavágott az időfutamon
- A Zsebrakéta nyerte a Giro d'Italia leghosszabb szakaszát
- Négyórányi szédületes tekerés után szökevény nyert a Girón
- A rózsaszín trikós bukott és szándékosan lemondott az első helyről
- Giro: esőáztatta szakaszon lett meg az első duplázó
- Egy tömegbukás ütötte ki a Giro egyik favoritját
- Giro: Negyedórát ünnepelt a győztes, majd elvették az első helyét
- Giro: a német bajnok volt a leggyorsabb
- Giro: sokkoló előnyt szerzett a favorit a döghegyen
További Bringa cikkek
- Vas Blanka hatodik hellyel nyitott Belgiumban
- Jövőre már profi lett volna, autóbalesetben meghalt a 18 éves belga bringás
- Óriási rekorddöntés, Filutás Viktor az egyórás kerékpározás új magyar csúcstartója – videó
- Valter Attila: A csapat elégedettebb velem, mint én saját magammal
- Vas Blanka negyedik az egyik legnehezebb terepkerékpáros versenyen
A Giro d'Italia szombati királyszakaszát az Astana versenyzője, Pello Bilbao nyerte meg egy egész napos szökés után. A baszk kerekes már a második szakaszát nyerte az idei Girón. A szakaszt a Movistar csapata végig dominálta, Richard Carapaz rózsaszín trikóját semmi sem veszélyeztette a szakaszon, amivel gyakorlatilag karnyújtásnyira van a végső győzelemtől. A második helyen Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) áll 1:54 másodperc hátránnyal, a harmadik helyre a Mikel Landa (Movistar) lépett előre, az ő hátránya 2:53 másodperc csapattársával szemben. Vasárnap a veronai időfutammal ér véget az idei Giro.
Szombaton rendezték a Giro d'Italia utolsó hegyi szakaszát. A 194 kilométer hosszú útvonal öt komoly hegyet is tartalmazott, köztük a 2047 méter magas Passo Manghent, ami az idei versenyen az új Cima Coppi címet viselte a Passo Gavia törlése után. Az 5754 méteres szintkülönbség a legtöbb az idei Giro szakaszai közül, így joggal nevezték a 20. etapot a királyszakasznak.
Magyar csapat nyerte az E-Girót
A Giro d'Italia betétprogramjaként megrendezett, 18 szakaszból álló versenyen a magyar színekben versenyző Epowers Factory Team magabiztosan nyert. Mind a 10 résztvevő csapat hat versenyzővel vett részt a szakaszokon, közülük négy állandó és két cserélhető bringással. A csapatvezető Hering Zoltán az MTI-nek kifejtette: a 100-150 kilométer hosszúságú etapokon két ügyességi szakaszon és egy klasszikus sprintben lehetett pontokat gyűjteni. Előbbiek 5-10 kilométer közötti résztávok voltak, amelyeken megadott sebességátlagot kellett leginkább megközelíteni kilométeróra nélkül. Az utolsó egy kilométeren pedig a csapatkapitányok sprinteltek a sikerért: a magyar színekben Filutás Viktor hajrázott, aki a Pannon Cycling Team országúti versenyzője. Az együttesnek volt két olasz tagja is: a Giro d'Italián 1996-ban szakaszgyőztes Davide Rebellin, valamint Andrea Tafi, aki 1999-ben a Paris-Roubaix-n diadalmaskodott.
A Giro-E-n a résztvevők olyan kerékpárokkal indultak, amelyen 25 kilométeres óránkénti sebességnél kikapcsolt az elektromos rásegítés. Mint Hering rámutatott: sikerük titka az, hogy a mezőny legkönnyebb, innovatív technológiával gyártott, teljesen magyar fejlesztésű kerékpárokkal versenyeztek. (MTI/Index)
A nap elején egy tizenegy fős szökevénycsoport alakult ki, amiben többek között ott volt az egész versenyen sokat szökésben lévő Fausto Masnada (Androni Giocatolli-Sidermec) és ausztrál Jai Hindley (Team Sunweb) is. A nap első hegyét, a Cima Campót Hindley vitte el. A lejtmenet után azonnal kezdődött a következő hegy, a Passo Manghen. Masnada egyedül lépett el a szökevényektől, akit a többiek nem tudtak követni, így elsőként ő ért fel a csúcsra, amivel megnyerte a Cima Coppit.
Eközben az esélyesek csoportjában az Astana vette át a vezetést a Movistartól, amiből sejthető volt, hogy támadásra készülnek. Erre nem kellett sokat várni, Miguel Angel López húzta meg a sort, amivel Vincenzo Nibalit (Bahrain-Merida) átmenetileg le is tudta szakítani. A Manghen utáni lejtmenetben mind a szökevények, mind az összetett győzelemre esélyesek összerázódtak, a két csoport köztük lévő különbség pedig kettő és három perc között ingadozott.
20 kilométerre a céltól, a Croce d'Aune hegyen a rózsaszín trikós Richard Carapaz csapata, a Movistar vette át az irányítást. Az ecuadori versenyzőnek három segítője is maradt elől, akik pillanatok alatt két perc alá csökkentették a szökevények előnyét. Az utolsó hegyen már csak Vincenzo Nibali bírta a két movistaros, Richard Carapaz és Mikel Landa tempóját, Primoz Roglic (Team Jumbo-Visma) is leszakították magukról, amivel a szlovén végső győzelmi esélyei elszálltak.
A nap legemlékezetesebb pillanatát egy felelőtlen néző okozta, aki olyan közel futott a fehér trikós Miguel Angel Lópezhez, hogy fel is borította az Astana kapitányát. Lópeznek ez az incidens súlyos perceibe került, amiért első felindulásában elégtételt is akart venni a nézőn, és a sapkáját leütötte a fejéről.
Carapazék 3 kilométerre a céltól befogták az utolsó szökevényeket is, majd a rózsaszín trikós a célig felvezette a hajrát csapattársának, Mikel Landának. A sprintet Landa nyitotta meg, de egy másik baszk, Pello Bilbao (Astana) a nagyon szoros sprintben kevéssel megelőzte Landát, és megnyerte a királyetapot.
Eredmények:
20. szakasz, Feltre – Croce d'Aune-Monte Avena 194 km
1. Pello Bilbao (spanyol, Astana) 5:46:02
2. Mikel Landa (spanyol, Movistar)
3. Giulio Ciccone (olasz, Trek-Segafredo) + 2 mp.
Összetett:
1. Richard Carapaz (ecuadori, Movistar Team) 89:38:28
2. Vincenzo Nibali (olasz, Bahrain-Merida) + 1:54
3. Mikel Landa (spanyol, Movistar Team) + 2:53
4. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo-Visma) + 3:06
5. Bauke Mollema (holland, Trek-Segafredo) + 5:51
6. Miguel Ángel López (kolumbiai, Astana) + 7:18
7. Rafal Majka (lengyel, Bora-Hansgrohe) + 7:28
8. Simon Yates (brit, Mitchelton-Scott) + 8:01
9. Pavel Sivakov (brit, Team Ineos) + 9:11
10. Ilnur Zakarin (orosz, Team Katyusha Alpecin) + 12:50