2015. december 15., kedd 15:25
Mióta lecsengett az F1-szezon, a hírek leginkább a Pirelliről szólnak - mintha birtokba vették volna a holtszezon píárját -, hogy lesz egy újfajta száraz gumija jövőre, az ultralágy, illetve hogy milyen bonyolulttá alakul a gumiválasztás 2016-ra, aminek hatása máris érződik.
Most végre egy érdekesebb, statisztikás infografikával hívta fel magára és a Forma-1-re a figyelmet a cég, amibe kigyűjtötte, ki miből csinált a legtöbbet és a legkevesebbet 2015-ben.
Azaz:
- Max Verstappen előzött a legtöbbet, 49-et
- csapata, a Toro Rosso előzött a legtöbbet az istállók között, mivel Carlos Sainz Jr. is hozzátett 45-öt
- a legkevesebbet Hamiltont és Rosberget előzték, 3-3-szor
- egy futamon a legtöbbször Vettel előzött, 13-szor, Kanadában
- a rajtoknál Alonso előzte a legtöbbet, 28-at
- a legtöbb előzés száraz futamon Malajziában volt, 60
- a legkevesebb Ausztráliában és Szingapúrban, 11-11
- a legtöbb előzés vízes futamon Amerikában történt, 39
- összesen 509 előzés volt idén az F1-ben
- valamint 706 kerékcsere
- ebből a legtöbb, 60 a Magyar Nagydíjon
- a legkevesebb, 17, Ausztráliában
- átlagban 37 kerékcsere volt futamonként
- és 1,88 pilótánként egy versenyen
Amit nem hangsúlyoznak, hogy az
az 509 előzés 20 százalékkal kevesebb, mint tavaly volt.
Illetve, hogy Max Verstappen újoncként lett a legkiválóbb előző - övé lett az év előzése is.