Szép jubileum, csoda, hogy kiszállt belőle a kétszeres világbajnok. Borzasztó ütközés volt, előtte Gutierrezzel ütközött, hátulról beleszaladt.
Rosberg és Hamilton már nem cserélnek, ha csak nincs baj, Vettel egyre lassul az élen, és Ricciardót is ki kell még hívni legalább egy új szettre. Vettel innen még nem ér végig lágyakon, közepesen pedig lassabb lesz a Mercedeseknél, és a csere után is csak a két Merci mögé tud majd visszajönni.
Ez a legfontosabb, saját lábán, látható sérülés vagy akár szédülés nélkül sétált el a roncstól.
Szép jubileum, csoda, hogy kiszállt belőle a kétszeres világbajnok. Borzasztó ütközés volt, előtte Gutierrezzel ütközött, hátulról beleszaladt.
Esteban Gutiérrez és Fernando Alonso hatalmas balesetet szenvedett az Ausztrál Nagydíjon, ami után rövid időre meg is szakították a futamot. Szerencsére mindkét pilóta épségben megúszta az ütközést.
Azt cserélnek most rajtuk, amit akarnak, úgyhogy nem látjuk meg Hamilton közepes keverékes taktikáját.
Megszakítják a futamot a 19. körben.
Egyből a falba vágódott, aztán elkezdett pörögni, ahogy elérte a kavicságyat. Brutálisan nézett ki.
Gutiérezzel ütközött, a Haas simán megállt a kavicságyban, de a McLaren iszonyatosan összetört és a fején állt meg. Óriási szerencse, hogy Alonso ki tudott szállni.
Érdekes taktika a Mercedestől.
Ez persze nem meglepő, 2,5 másodperces gyorsulást számoltunk a mezőnyre nézve. Az 1:24.125-ös pályacsúcs, amit Michael Schumacher tart még 2004-ből, talán nincs veszélyben, de most már semmit nem mondunk.
Az új gumikon utolérte a Mercedest és el is ment mellette, nem várta meg, amíg az angol kimegy kereket cserélni. Vettel 1:30.757-tel a verseny leggyorsabb körét futotta.
De azért várjuk meg, Vettel mire megy egy teljes körön az új szuperlággyal. Már a 16. körben járunk közben.
Vettel megkapta, és ráadásul vissza is jött Rosberg elé, akinél gyorsabb is lesz ezzel a gumival, már le is szakította.
Lágyat kapott, megpróbálnak ezzel hosszabb ideig kint maradni, hátha ezen jobban mennek. Rosberg milliméterekkel Hülkenberg előtt ért ki, ötödik helyen folytathatja.
a kerékcseréről visszatérő Bottasszal szemben. A Williams gyorsabb hosszabb távon, de az angol újonc nem adja keményen magát. Pár kanyart bírt, de Bottas végül lenyomta.
Megpróbálnak kerékcserével bevágni a Ferrari alá, mert szuperlágyon nem nagyon jön a versenytempó. A célegyenesben látszik ez a legjobban, Verstappen simán leszakította Hamiltont.
A 16. helyről kezdte meg a futamot a büntetés miatt.
Nem ő az első, mert Magnussennek defektje volt a rajtnál, ami után csodás szikracsíkot húzott maga után, de a tervezett cseréket a Toro Rossó-s spanyol kezdte meg. Button elég közelről látta a szikrákat.
a rajtnál.
Nyolckörös hátránnyal engedhetik el, ha most összerakják. Ha tovább kell szerelni, akkor már csak tesztelni fog éles verseny alatt az orosz.
Rosbergnek nincs meg a tempója, hogy támadja Räikkönent, de lassan megkaphatja a nyakára mindjárt Hamiltont a német. A címvédő 8 másodpercen belül van Vettelhez képest, de amíg előzgetnie kell, addig a Ferrari jár jól, pláne, hogy Rosberg sem fogja elengedni csapattársát.
Bő egy másodperccel gyorsabb a Toro Rossónál, ebből hamar előzés lesz.
Ha a negyedik helyezett tinédzsert gyorsan le tudja nyomni a bajnok, még van esélye a győzelemre, ha beragad, fújhatja.
Véletlenül, mert elszúrta az első kanyart, így harmadik helyett hatodiknak esett vissza a világbajnok.
Amint kialudtak a lámpák, már be is szúrta a Ferrarit a két Mercedes közé, aztán az első kanyarban akadt majdnem össze a két Merci, Hamilton volt hátrébb, fékeznie kellett, ezért csúszott vissza.
Az az új kuplungszabály, hogy nem lehet mindkét kuplungfüllel belőni a fogási pontot, hanem csak az egyikkel lehet játszani. És persze a halasztott indulás sem segített. Mint tavaly a Hungaroringen, olyan volt ez a start.
A negyedik körben, ezzel ötödik az angol, mehet Verstappen után – a holland 2,3 másodperc előnyben van jelenleg
A német még Räikkönenre sem tud tapadni, Hamilton pedig beszorult Massa mögé, a Ferrari tökéletesen kezdett eddig.
Ebből már nem lesz verseny az orosz számára.