A Szingapúri GP-n a Forma-1-tulajdonosváltás után a sorozat új vezetője, Chase Carey nyilatkozott az F1 jövőjéről, most a tulaj Liberty Media CEO-ja, Greg Maffei kissé részletesebben is beszámolt róla, mit értenek az alatt, hogy "új szintre emeljék a Forma-1-et".
Mindketten azt mondják, kiaknázatlan lehetőségek vannak, ezek közé tartoznak a helyszínekkel kapcsolatos opciók: hol és mennyi verseny van jelenleg? 21 GP-t rendeznek egy évben, az amerikaiak szerint ez növelhető.
"21 helyszínünk van, ez idővel növekedhet, különösen, hogy pár helyen a bevételt maximalizáltuk, így új helyszínek bevonása a következő lépés. Ázsiában történhet ez meg leggyorsabban, majd Latin-Amerikában, aztán Észak-Amerikában, különös tekintettel az Egyesült Államokra, ahol mindenben alulteljesítünk. Nem egy hét lesz, de érdekes hosszútávú lehetőségek vannak a sportban" - idézi Maffeit a Motorsport.com.
Ezen a ponton érdekes lesz, hogy mit szólnak a növeléshez a csapatok, amik már a 21 futamnak sem örültek túlzottan, állítják, a teljesítőképességük határán mozognak.
Ahogy Carey, Maffei is
így ezen a két helyen szinte biztosan hamarosan megindíthatják az előkészületeket.
Nevetségesen kevés az F1 szponzora, illetve a támogatók felhajtásán dolgozó menedzser a Forma-1-ben.
Azt hiszem, 17 szponzorunk van, és három ember dolgozik az F1-ben a szponzorációkon.
Ezzel szemben a baseballban, ahol van egy kis tapasztalatunk az Atlanta Braves miatt, 75 szponzorunk van, csak Amerikából. Szóval itt van lehetőség növekedésre, fektetni kell a szervezésbe, növelni a befektetőket."
Természetesen a közvetítési jogok jelentik azt a területet, ahol a legnagyobbak a bevételek, és gyorsan lehet nagy pénzre szert tenni.
"A közvetítési díjak, ezek teszi ki a forgalmunk legnagyobb részét. Ingyenes sugárzásról fizetős csatornákra átmenni, ez történt például Nagy-Britanniában, lehet a cél."
A Forma-1 digitális megjelenése igen szerény, pláne ahhoz képest, hogy milyen népszerű a sportág világszerte. Bernie Ecclestone is elismeri, hogy ezt a területet neki semennyire sem sikerült kiaknáznia.
"A forgalom kevesebb mint egy százalékát teszik ki a digitális területekről befolyó pénzek. Az F1-nek nincs szervezett digitális területe. A játékiparban sokat lehetne fejlődni és a virtuális valóság terén is. Hihetetlen mennyiségű videó- és adatbázis van a kezünkben, amit már rögzítünk, de nem továbbítunk a rajongóknak."
A digitális terület része a fogadás, ami az Egyesült Államokon kívül sehol nem működik szervezetten, még Európában sem. Ezzel hatalmasat lehetne kaszálni, az F1 mégsem tett semmit, hogy ezt kiaknázza, eddig.
"Be lehetne indítani a fogadásokat, az USA-n kívül óriási lehetőségek vannak a fogadásban, de ezt sem használjuk ki, még."