Most már csak előzés kellene, és meglesz a boldogság.
Ez még nem jár büntetéssel, hiszen csak a második motor, amit idén felhasznál, de a spanyol azért nem örül az új erőforrásnak, hiszen a futamon, élesben kell majd megszokni azt. Alonso egyébként a 15. helyről rajtol majd abban bízva, hogy végig tud menni.
Vandoorne el sem indult, Magnussen technikai probléma miatt állt ki, Verstappennek a fékei szálltak el, Sainz és Stroll pedig ütköztek.
Vettel az élen ezzel, de Bottas a SC miatt felzárkózhat mögé.
Carlos Sainzcal ütközött, ő is kiállt.
A többiekhez képest, majdnem 3 másodperccel volt jobb a kerékcsere után, mint a Mercik az élen. Räikkönen is szuperlágyakat kapott közben.
Most cserélt kereket, de elszállt a bal első féke, ennyi volt.
Ahogy Ocon és Wehlrein is, de ők most kevésbé érdekesek. Verstappen is maradt szuperlágyakon, ott is gyanús a kétkiállásos taktika.
1:36.303-as kört ment az utolsó helyen autózó kanadai. Meglátjuk, Vettel mit hoz ki a szuperlágyakból.
Szuperlágyon marad, a 12. helyig esett vissza, Pérez van előtte. Ez kétkiállásos taktika lesz, érdekes.
Ezért előzte meg olyan gyorsan Stroll. Techniaki probléma lehet a Haasnál.
Lágy gumikat kapott az utolsó helyre visszaeső kanadai, ezzel akár végig is tud menni. Magnussent már meg is előzte, ahogy visszajött, ez biztató.
Most már csak előzés kellene, és meglesz a boldogság.
Ez az egyik legsimább előzési pont, könnyedén ment el a Williams mellett, megszerezte a hatodik helyet.
Remek vonat állt össze, Verstappen egy kicsit már hátrébb. Räikkönen továbbra is Massa mögött a hetedik, pedig láthatóan gyorsabb a brazilnál.
Ezt hallottuk a rádióban, azt nem, hogy a fékekről vagy a gumikról van-e szó, de szinte biztos, hogy a hátsó gumikra vonatkozott az üzenet. Semmi komoly egyelőre, csak szóltak neki, hogy ez van.
Nem sok helyet hagyott neki Verstappen és Ricciardo, fékezni kellett, Massa ekkor csapott le.
Emlékezhetett, hogy egy éve az első kanyarban elment a versenye, amikor Bottasszal ütközött.
De nem nagyon tudja leszakítani Vettelt így sem.
10 másodpercen belül az első tíz még, de érezhetően csak az első öt, vagyis a két Merci, a két Red Bull és Vettel vannak együtt. Räikkönen egyelőre Massával harcol, hogy csatlakozhasson hozzájuk.
Két helyet sikerült visszaesnie, a hetedikről feljönnie irtó nehéz lesz. Miközben Vettel a győzelemért megy.
Hamilton kicsit leszakadt a német mögött, Verstappen viszont egyelőre gyors, úgyhogy az angolnak hátra is kell azért figyelnie, de kezd széthúzódni a mezőny.
Kvjat csúszott ki az első kör végén, ahogy az egyik Saubert próbálta támadni, de vissza tudott jönni.
Ő van Hamilton mögött, Ricciardo csak az ötödik.
Beszúrt a Ferrari a két Mercedes közé.
Mindenki másnál négy szuperlágy, a top 10-ben ugye használtak az időmérőről, a másik 9 pilóta teljesen friss kerekekkel kezd.
Vandoorne McLarenje a rajtrácsra sem jutott el. A motorrendszer egyik felét alkotó MGU-H egységből már négyet elhasználtak a kocsijába. Ennyi az egész szezonra engedélyezett büntetlenül. Náluk két futamra futotta.
Mind a 19 pilóta simán elment a rajtrácsról.
1. sor: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton,
2. sor: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo,
3. sor: Kimi Räikkönen, Max Verstappen,
4. sor: Nico Hülkenberg, Felipe Massa,
5. sor: Romain Grosjean, Jolyon Palmer,
6. sor: Danyiil Kvjat, Lance Stroll,
7. sor: Pascal Wehrlein, Esteban Ocon,
8. sor: Fernando Alonso, Carlos Sainz,
9. sor: Stoffel Vandoorne, Sergio Pérez,
10. sor: Marcus Ericsson, Kevin Magnussen.
Bahreinben helyi idő szerint már este 6 van, innentől csökkenni fog a hőmérséklet, még ha nem is sokat. De legalább csodás képeink lesznek az esti világítás miatt.
Vagy még azzal sem, nyugtatott meg mindenkit Toto Wolff azok után, hogy a Mercedes megerősítette a pénteken leszakadó alkatrészt. Bottas kocsijáról esett le a T-szárny – Kína után már másodszor –, ami 50 ezer fontos kárt okozott az arra ráhajtó Max Verstappen kocsiján.