Lemaradtak mögötte, Pérez, Vettel és Ocon között viszont még komoly csata lesz.
Amíg kiemelik a Red Bullt.
Egyszerűen megállt alatta a Red Bull, drámai kiesés, Bottasé a második hely.
Egy apró kis kontakt elég volt ahhoz, hogy a spanyol azonnal megforogjon a Toro Rossóval, ez okozta az első kör balesetét.
Nem lehet gond a Ferrarinak majd a Sauber, de messze még a pontszerzés a németnek.
A safety car alatt nem volt jó helyen.
3 másodperc az előnye Verstappen előtt, nem tud a hollandra tapadni Bottas, mindhárman elég nyugodtan tudnak haladni. Ricciardo, Pérez, Räikkönen és Ocon viszont nagyon összeálltak.
Az utolsó helyre jön vissza a német, szuperlágy gumikat kapott, megpróbál ezeken végigmenni, újabb kerékcsere nélkül.
Még a safety car kiállásakor, meglátjuk, mennyire hiányzik majd neki a darabka. Räikkönen közben a 7-es kanyarban majdnem súrolta a falat, horror-kezdés a Ferrarinak.
Nem így képzelte ezt a futamot a finn, az biztos.
Verstappen azonnal támadja Hamiltont, nem sikerül neki, erre Bottas támadta meg Verstappent, remek az újrarajt.
Hamilton, Verstappen, Bottas, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Pérez, Ocon, Hülkenberg és Kvjat az első 10 sorrendje.
Wehrlein is megjárta boxot vele együtt.
Sainz háttal, a semmiből érkezett meg, Massa ki sem védhette.
Nem lesz könnyű dolga innen.
A második helyre jött fel a holland Lewis Hamilton mögé, óriási rajt volt.
Egész hétvégén csúszott, ráadásul az ultralágyak nehezen melegszenek fel ideális hőmérsékletre, izgalmas lesz az első kanyar.
A többiek elmentek, az oroszt sikerült betolni, elment ő is a célegyenesből.
Ketten kezdenek szuperlágyon (Magnussen és Wehrlein), mindenki más ultralágy gumikon.
Elég nagy a szél, ez egyedül a kanyarokban jelenthet gondot a motorházakra szerelt terelőszárnyak, a cápauszonyok miatt, de nem szabad, hogy ez a plusz vibráció, illetve a hátsó szárnyakra adott esetben rosszabbul terelt levegő miatt komoly stabilitási probléma lépjen fel bárkinél.
A londoni terrortámadás áldozataira emlékeznek majd Montréalban.
Eredetileg is utolsó lett volna a Sauber német pilótája, akinél tegnapi kicsúszása után hátsó szárnyat és váltót is kellett cserélni. Ez a rajtsorrend:
1. sor: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel,
2. sor: Valtteri Bottas, Kimi Räikkönen,
3. sor: Max Verstappen, Daniel Ricciardo,
4. sor: Felipe Massa, Sergio Pérez,
5. sor: Esteban Ocon, Nico Hülkenberg,
6. sor: Danyiil Kvjat, Fernando Alonso,
7. sor: Carlos Sainz, Romain Grosjean,
8. sor: Jolyon Palmer, Stoffel Vandoorne,
9. sor: Lance Stroll, Kevin Magnussen,
10. sor: Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein*
*Wehrlein csak a boxból rajtol majd.
Betekintést nyerhettünk a monacói versenyzői eligazításba, ezt már a tavalyi tulajdonosváltáskor említette a Liberty Media, hogy ezt is szeretnék a szurkolóknak megmutatni, azóta viszont kiderült, hogy egyelőre egyszeri alkalomról van szó, és nem tervezik, hogy állandóan a kamerák elől elzárt megbeszélést mutogatnák.
Az egy dolog, hogy akkor szóhoz sem jutott, amikor megkapta Ayrton Senna 1987-es sisakját (igazából csak a másolatát, az eredetit majd később, várhatóban otthon, Monacóban kapja majd meg), de azóta is mindenhova magával viszi az ereklyét, látható, mennyire sokat jelent neki nem maga a 65 pole, hanem hogy gyerekkori példaképét érte utol.
Már az első mért köre fantasztikus volt a Q3-ban, de utána még azon is tudott javítani, rettenetesen nagy pályacsúccsal, 1:11.459-cel szerezte meg a pole-t. A mellőle induló Sebastian Vettel 33 századdal volt lassabb nála, Hamilton előző körét verte volna, de minden gyors körén hibázott, nem tudni, mennyi maradt a németben.