Lewis Hamilton az utóbbi évek legizgalmasabb F1-es hajrájában verte Sebastian Vettelt a győzelemért vasárnap Spában, és 7 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban.
Az angol mestermunkájának tűnt kívülről, ahogy a biztonsági kocsi utáni újraindításnál maga mögött tartotta a Ferrarit, ami ki tudott mellé menni a Kemel-egyenesben, de aztán kénytelen volt visszasorolni a Mercedes mögé.
Pedig, ahogy Hamilton mondta, elrontotta, de így lett jó.
Nagyon jól elkaptam az újrarajtot, ám utána nem a megfelelő motorbeállítást választottam.
Először úgy éreztem, ez hiba, de nagyon jól sült el, mert ha nagyobb előnnyel fordulok, sokáig mögöttem jöhetett volna, a szélárnyékban felgyorsul, és elcsusszan mellettem. Három-négy autónyi távolságra lett volna, így viszont a sarkamban volt, nem tehetett mást, kijött a szélárnyékból. Szóval tökéletesen bejött"
- idézte őt a Gazzetta.it.
Vettel az Eau Rouge kanyar előtt már a Merci nyakán volt, Hamilton azt mondta, tudta, nem fog előzni, mert akkor az egyenesben ő simán visszavág. Még egy kis trükköt is bevetett, szándékosan magára engedte a Ferrarit, épp emiatt.
Csak 90 százalékos gázzal mentem, hogy közel tudjon maradni, aztán az Eau Rouge-ban fölfelé léptem oda neki keményen.
Vettel megerősítette Hamilton szavait, annyit mondott, "túl korán kerültem túl közel".
Több előzési lehetősége aztán nem is maradt a németnek, Hamilton tíz időmérőkörrel végig másodpercen fölül tartotta a különbséget, így ellenfele nem használhatta az előzést segítő hátsó szárnyat.
Hamilton egyik legnagyobb győzelme volt, mert Vettel kettővel gyorsabb, azaz ultralágy gumin mehetett, ő viszont csak lágyon, mivel a Ferrari eggyel több garnitúrát választott a puhább típusból a Belga GP-re. Persze a Mercedes a lágyon a legjobb, ezt a gumit használják a leggyakrabban, így a kocsi fejlesztésénél és a téli teszteken is arra törekedtek, hogy ezzel mindig remekül menjen.