Gasly csúszott bele Hartley-ba, a francia első szárnya megsérült, az új-zélandi viszont kipördült. Utóbbi máris kerékcserén, amivel visszaesett az utolsó helyre.
Verstappen a negyedik, Ricciardo a hatodik, de friss lágy gumin mindketten most.
A Red Bull azonnal lép, mindkét pilótájuk kijön kerékcserére, lágyat kapnak, azzal valamivel gyorsabbak lehetnek a végéig.
Gasly csúszott bele Hartley-ba, a francia első szárnya megsérült, az új-zélandi viszont kipördült. Utóbbi máris kerékcserén, amivel visszaesett az utolsó helyre.
Uh-oh, elég korán, ha figyelnie kell a gumikra a maradék 25 körön, az bajos lehet.
Kicsúszott a monacói pilóta, de sikerült visszatérnie a pályára, viszont az utolsó helyig esett vissza ezzel a hibával.
Ezzel viszont kicsit gyilkolja a saját gumijait, igaz, a közepes keverék nagyon sokáig bírja, papíron nem lehet ebből baja.
Eddig tartott a finn küzdelme az élen, Bottas egy jó kerékcserével és egy előzéssel vezeti a Kínai Nagydíjat. Raikkönen a hetedik helyen a kerékcsere után, közepes gumikkal fejezi be ő is a futamot.
De nem volt elég helye az előzésre. Folytatta utána is, és ott már meglett az előzés.
Ott is egy másodpercen belül a különbség, ráadásul most Räikkönen kicsit fel is tartja a másik finnt.
A Ferrari továbbra sem hozza be a finn pilótáját kerékcserére, érdekes. Bottas közben már 1 másodpercen belül mögötte.
Biztos, hogy valamit trükközik nála a Ferrari a taktikával.
De 2,5 másoderc a különbség közöttük, lesz mit ledolgozni.
Stroll, Hülkenberg és Vandoorne a 9-11. helyeken harcolnak egymással.
Más taktikán lenne, mint Vettel? 2 másodperccel lassabb a mezőnynél, de legalábbis Bottasnál, nagyon sok időt veszít így.
Nem meglepő módon ő is közepesen folytatja egyébként, de eltaktikázták magukat.
1:37,755 a körideje.
Mi lehet a Ferrari terve? Most Vettel, Räikkönen az első kettő, de nekik még majd csak most jön a kerékcsere.
A bajnok is közepes gumikon, innen már végig akar menni.
Ők ultralágyon kezdték a futamot, eddig bírták a gumik. Verstappen az ötödik, Ricciardo a hetedik helyre jött vissza, közepes gumit kaptak. Tökéletes kerékcserék voltak, egymás mögött pár másodpercre jött a két kocsi, de hiba nélkül megoldották.
Nem tud közelebb kerülni a negyedik helyen autózó Räikkönenhez, a Merci azért is küzd, hogy ne maradjon le jobban a mostani 2 másodpercnél. Nem jó jel.
Gyorsak a Renault-k, és mivel a kerékcsere után eléggé hátraestek, most vadászhatnak. Hülkenberg és Sainz is használt ultralágyat kapott egyébként, sokáig nem maradnak majd kint ezeken.
Részben a Renault-k kerékcseréje miatt, de Daniel Ricciardo mögött most 19 másodperc hátránnyal jön Kevin Magnussen. Az ausztrál előtt változatlan a sorrend, Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton és Ricciardo az első hat.
A kerékcsere után egyből előzte Gaslyt, majd most Leclercet nyomta le. Szirotkin lesz majd a német Renault-pilóta következő áldozata.
Nagy trükk kellene ide a Mercedestől ahhoz, hogy megszorítsák a németet.
Ők ugye stabil pontszerző helyről mentek vissza, a kerékcsere után a 14 és 16. helyen Hülkenberg és Sainz, Gasly most köztük, de ő még nem volt a boxban.
A francia visszatámadt, övé volt az ideális, felgumizott ív, Alonso nem tudott eléggé kigyorsítani a pálya koszos felén.
A mezőny végén indul az izgalom, a Toro Rosso ultralágyakat kapott, ezzel próbálnak előrébb kerülni. Ők kétkiállásos taktikán vannak.
A pontszerző 10. hely a tét, a McLaren-pilóta nagyon erőszakos, és nyithatja is a szárnyat, de a francia is, ezért nehéz lesz előzni.
Vajon más taktikán lesz a Ferrari és a Mercedes?
1,5-2,5 másodpercre van mindenki egymástól, Vettel előnye például a spektrum hosszabbik végén, nyugodtan vezet a német. A szorosabb különbségek a 10. helynél jönnek, de ott meg a két Haas van egymás mögött, Magnussen aligha fogja keményen támadni csapattársát, Grosjeant.