Nem tudom elképzelni, hogy Grosjeant ne büntessék. Nem lesz gyors döntés, meghallgatják majd a francia magyarázatát arról, hogy szimpla kicsúszás helyett miért próbált inkább visszajönni a pályára padlógázon, bele a mezőnybe.
De nem mehetettek a szerelők, csak a Ferrarinál.
Érdekes lépés, vajon a Mercedes miért nem gondolt kiállásra?
Virtuális biztonsági autó, amíg kitolják onnan a Rózsaszín Párducot. Elfüstölt a motor a kocsiban.
De csak egy pillanatra, és újra 2 másodperc fölé ugrik a német előnye. Már körözgetik a mezőnyt, lehet, hogy így kerülnek forgalomba pont.
Hiába van mögötte végig fél másodpercre a McLaren, Alonso nem tudja támadni a Saubert, mert semmi helye nincs rá.
Nem tudom elképzelni, hogy Grosjeant ne büntessék. Nem lesz gyors döntés, meghallgatják majd a francia magyarázatát arról, hogy szimpla kicsúszás helyett miért próbált inkább visszajönni a pályára padlógázon, bele a mezőnybe.
Fél másodpercen belül Leclerc mögött továbbra is, de még mindig nem tudta megelőzi a fiatal monacóit.
A Red Bullok is végigmennek innen. Hamilton, Vettel, Bottas a sorrend az élen így, Hamilton előnye 10 másodperc. Verstappen az ötödik helyre ért vissza, Ricciardo mögötte.
A közepes gumi kibírja a végéig, elméletileg.
A két Red Bull továbbra sem volt még kerékcserén, pedig mindjárt féltávnál vagyunk. Verstappen így vezet most, Hamilton a második, Ricciardo szintén kerékcsere nélkül a harmadik.
Nagyon sokáig állt a boxban a francia, mert nem ment fel a jobb hátsó. Már pályán, de a 16., utolsó helyre ért csak vissza.
Közben Alonso támadja a 10., pontszerző helyért Leclercet.
Mindjárt jön Leclerc és Alonso, és lenyomja mindkettőt. Egyelőre Ericsson két Hülkenberg-támadást vert vissza.
A spanyol a célegyenes végén támadott, de a Sauber svédje nem adta könnyen a helyét, össze is értek a kerekek egy pillanatra talán, de maradt előrébb a Sauber, most épp a kilencedik helyen, de ugye Ericsson még nem volt kerékcserén, Sainz viszont már igen.
Elkapja-e a pályát a csapadék?
1:20,131 az új versenyben futott körrekord.
Nem jó jel, ő lehet a negyedik kiesőnk, de még nem szállt ki a finn, hátha menthető a kocsi alatta.
A monacói a 12. helyen közben.
Verstappen mögé, a második helyre jött vissza, de a Red Bullok még mennek majd a boxba.
Nem hangzik túl egészségesnek a Ferrari hangja, folyamatosan csúszik vissza a finn, arra kérték, álljon félre, de valahogy életre kelt a motor, és visszament a garázsig.
Az a pálya hátsó fele, ha ott esik, hamar esni fog a többi kanyarban is a környéken, a célegyenes előtt.
Izgalmas csata lehet majd köztük.
Nagyon jól működik a közepes gumi a Ferrari és a Mercedes alatt is, Bottas már lenyomta Magnussent, és újra 1,5 másodpercen belül Vettel mögött.
Ő is lágyakat kap, de nem elég gyorsan, Magnussen mögé jön ki, de már csak akkor, mikorra Vettel megelőzte a dánt. Egy pillanatra pont egymás mellett voltak hárman a célegyenesben, elég jól nézett ki.
Vettel közepes gumijait jó pár kör lesz üzemi hőmérsékletre hozni, úgyhogy növelheti az előnyét a címvédő.
8 km/h-val gyorsabbak a harmadik leggyorsabb Hartley-nál, de ahogy a sorrendből is látjuk, nem minden a végsebesség.
Valami extrát találhatott ki a Ferrari? A hetedik helyen, Magnussen mögé ért vissza a német. Közepes gumikat kapott Vettel egyébként.
Bottas nagyjából 15 másodpercre Vettel mögött, ugyanekkora a különbség Räikkönen és Verstappen, illetve a két Red Bull között. Egyedül Vandoorne van nagyon közel az előtte autózóhoz, ő Pérezt támadja a 13. helyért.
A rajt előtt 80 százalékos esélyt látott esőre az FIA.