De a Renault-motor nem tűnik életbiztosításnak. Mondjuk ha Monacót sem bírja, az ciki, itt kell a legkevesebb motorerő.
A Mercedes és a Red Bull gyanakodott arra, hogy a Ferrari esetleg egy szenzor kijátszásával a megengedett 120 kW-os maximális teljesítménynél többet adat le az energiatárolóból, de az FIA addig faggatta az olasz csapatot Bakutól kezdve, amíg az minden kérdésre megfelelő és kielégítő választ adott.
Ment is kerékcserére, kicsit előbb, mint szerették volna a Red Bullnál, de így is hiperlágy gumikat kapott, kockáztatnak tehát.
A Sky számítása szerint, ami azért nem elhanyagolható tempókülönbség a célegyenesben, de mégis tartja az első helyét.
Ebből látszik, hogy Ricciardo nem tudja kihozni a maximumot a kocsiból. Lassan Räikkönen és Bottas kettőse is felér Hamilton mögé, Hamilton pedig nagyjából olyan távol Vetteltől, amennyire Vettel az első helytől.
Az első ötös 8 másodpercen belül.
Bottas és Hülkenberg között 26 másodperc a különbség, ráadásul a német még ne volt kerékcserén a Renault-val.
A Mercedes úgy látja, hogy minden ultralágy kezd stabilizálódni. Az angol nem nagyon hiszi, hogy még 30-40 kört kibírna ezeken a gumikon.
Egy a baj: két kör hátrányban van a kanadai az utolsó helyen.
Előzni viszont nem tud, sem a célegyenes végén, sem az alagút után nincs elég közel honfitársához.
Elég szép teljesítmény a Toro Rossótól. A 10. helyre, Verstappen mögé állt vissza, de Verstappen még nem volt kerékcserén, ahogy a most hatodik Hülkenberg sem. Gasly szuperlágyakon fejezi be a futamot.
Iszonyat lassan halad a Williams, de még visszajut a garázsig. Kerékcsere, és megy is tovább.
De a Renault-motor nem tűnik életbiztosításnak. Mondjuk ha Monacót sem bírja, az ciki, itt kell a legkevesebb motorerő.
Nem tud konstans nagyon közel maradni Ricciardóhoz, vagy a saját gumijait teszi tönkre.
A tizedik helyen a holland, szinte biztos, hogy az volt a terv, hogy a kerékcserére még előrébb legyen, de a két McLaren áthúzta a számítását.
Ha ez igaz mindenkire, aki ultralágyra váltott, Bottas lehet a nevető ötödik, az ő szuperlágyai ugyanis tuti végigbírják a futamot majd.
Ricciardo autója nem kell hogy tökéletes erőben legyen, mivel vezet, innen ha nem hibázik, megcsinálhatja a célig. Viszont ha tovább lassul, Hamilton, Räikkönen és Bottas is a nyakukra érhet.
Nem 100 százalékos a Red Bull, de nem tudnak segíteni rajta, önerőből kell maga mögött tartania a Ferrarit. "Fog ez javulni valamikor?" - kérdezte az ausztrál, de csak az a válasz a csapattól, hogy "negatív".
A Mercedes szuperlágy, a Ferrari ultralágy gumin, ott is jó verseny lehet.
Maradjon mögötte, gond lehet a Red Bull motorjával, és ha lehetősége adódik, támadjon.
Fokozódik az izgalom az élen, még egyszer nem hibázhat az ausztrál.
A hármasból Gasly ráadásul hiperlágyon van, aminek papíron már nagyon el kellett volna kopnia.
Túl gyorsan ment a Toro Rosso-pilóta a boxutcában, városi pályán 60 km/h a megengedett.
A másik finn, Raikkönen mögé ért fel.
Legalább 2-3 másodperccel tovább állt kint, mint kellett volna, beragadhatott az egyik kerék.
De csak addig, amíg a belga ki nem ment kerékcserére, így viszont megkapta maga elé a másik McLarent, Alonsót a Red Bull.
A top 10-ből, majd ha ők is kimennek, mondjuk a sorrendet az élen.
A kerékcsere után.
Az élmezőnyből egyedül a Merci finn pilótája váltott szuperlágyra, mindenki más ultralágyra váltott elöl.
Hamilton előtt marad a német a Ferrarival.
Nem értek a szerelők a kocsihoz, csak légbefúvókkal hűtötték azt.
Akkor lett volna baj, ha beragad a Force India mögé. Ricciardo közben 1:15,734-re javítja a legjobb köridőt.
Ezt láttuk a visszajátszásból most.