Intő jel ez mindenkinek, másoknál is elfogyhatnak a lágy gumik, és jöhet még egy kerékcsere szinte a teljes mezőnynél.
A finn viszont nagyon ott van Ricciardo nyakán. Vettel közelít Hamiltonhoz, kavarodik az élmezőny.
Hülkenberg ugye kiesett, Sainz most kerékcserén, a gumija fogyhatott el.
Sainzot előzte meg a későn kiálló Haas-Ferrari.
Elengedte az orosz a Ricciardo, Räikkönen, Hamilton vonatot.
Annyira kell védekeznie Räikkönen előtt, hogy nem tudja igazán védeni a holland első helyét.
Gyors előzés lesz ebből, aztán mehet Ricciardo után.
A 14. hely a tét a két fiatal pilóta között. Meg is csinálja a monacói, nagyon szép előzés volt.
Ő most a leggyorsabb a pályán, így még akár harci s lehet, mert 7 másodpercre a hollandtól.
A negyedik helyen az angol, nagyon gyors kerékcsere volt, legalább ennyit mentett a Mercedes.
Ezt iszonyatosan eltaktikázták.
Már nincs értelme kint tartani az angolt, innen csak veszítenek.
Nyolc másodpercet kéne kihoznia a kocsiból, de azt mondja Hamilton a csapatnak, hogy ennyi nincs a gumikban, és nem érti, miért nem hívták ki őt is kerékcserére. Nem mondták ki, de csúnyán elnézték ezt most a Mercedesnél.
Hamilton még továbbra is kint a pályán, stabilan 13 másodperc fölött az előnye, de nem tudja ezt növelni.
Feljön az ausztrál a harmadik helyre, két Red Bull a dobogón.
Mikor hozzák ki a világbajnokot?
4 tizeddel jobb köre volt, mint Hamiltonnak, de az angol Verstappennél se sokkal gyorsabb, ebből nem lesz nagy előny.
13 másodperccel van mögötte a második helyen Verstappen, de ő már túl van az egyetlen szükséges kerékcserén. Hamilton kezdi is nagyon nyomni neki, hogy kiautózzon egy kiállásnyi cserét.
Mit tervezhet a Mercedes a szuperlágy gumival? A többség lágyra vált, Magnussen meglepő módon ultralágyra. Pérez és Szirotkin nem jött még ki, érdekes.
2-esben ragadt a váltó, a hidraulikai nyomás is elment a második helyen autózó finn kocsijából. Nagyon ideges, kivágta a fejvédő habszivacs keretet. Verstappen kapja a második helyet, Räikkönen most a dobogó harmadik fokán.
Előbb csak füstölt, majd ki is gyulladt, vége a német futamának.
Az utolsó két helyen vannak most, nagyon messze a mezőny tempójától, ahogy Brendon Hartley is a Toro Rossóban, lassan őket is körözik. Alonso talán megelőzi a Toro Rossót, de azzal sem lesz sokkal előrébb.
A holland csúszott rá picit a Ferrarira a rajt után, a hátsó kerékhez ért a Red Bull első kereke, de nem lett baj, mindenesetre Räikkönen jelentette az esetet, hogy mintha kontakt lett volna.
1:08,972-re javítja a futam legjobb köridejét.
2,6 másodpercre jön most Ricciardo mögött, az ausztrál viszont már ott Räikkönen nyakán.
Közben Hamilton előnye 2 másodperc fölött Bottasszal szemben, a finn kezdi kicsit fogni mögötte a mezőnyt, mondhatnánk, de Verstappen elég messze jön mögötte, tehát nem erről van szó.