Lewis Hamilton az első rajthelyről favoritként indult a Brit GP-n, de a mindössze 44 ezredes előnye az időmérőn már sejtette, nagy versenyük lesz a Ferrarival.
A rajt aztán mindent keresztülhúzott: Hamilton borzasztóan lassan indult, Vettel és Bottas is lenyomta, majd amikor Räikkönen is erre készült, ütközött a ferraris és a mercis. Egészen apró volt a kontakt, de Hamilton megpördült, és visszaesett az utolsó helyre.
Elöl Vettel meglógott Bottastól, Verstappen előzte Räikkönent a harmadik helyért, Ricciardo ötödiknek sorolt be.
Hamilton letaglózó tempóban jött fel, 11 kör alatt dolgozott le 13 pozíciót, 19.-ről hatodiknak ért fel.
Räikkönen épp ez után ment a boxba kerékcserére, illetve hogy letöltse 10 mp-es büntetését, amit a Hamilton-koccanásért - kissé szigorúan - kapott. (Räikkönen egyébként a célban nagyon sportszerűen elismerte, hogy az ő hibája volt, és még a 10 mp-et sem sokallta, azt mondta, megérdemelte.) Hamilton az ötödik helyre került, a finn 10.-nek csúszott visza. 26 másodpercre volt Vetteltől a mercis.
A 18-19. körben a Red Bullok is letudták az első kerékcseréjüket, Verstappen-Ricciardo-sorrendben. A 20. körben pontszerző helyről esett ki Charles Leclerc az Alfával, az egyik kerekét rosszul rögzítették a boxkiállásakor, a pálya mellett kellett leparkolnia.
Hamilton az RBR-ek gumicseréje miatt már a dobogón láthatta magát, harmadik volt, 21 mp-re Vetteltől. Ami elég is volt a németnek, hogy kerékcseréje után az angol elé jöjjön vissza. Bottas állt az élre, de a 22. körben ő is a boxba ment, és Hamilton mögé került - de csak méterekre, az angol gyorsan elengedte csapattársát, akit a friss gumikon értelmetlen lett volna feltartani.
Hamilton próbálta elhúzni a kerékcseréjét, a 26. körig sikerült, hatodik helyre kényszerült vissza.
Itt beállhatott volna a futam, de a 32. körben Marcus Ericsson bukása mindent a feje tetejére állított: a svéd alfás a Copse-kanyarban szállt el, és állt bele a gumifalba. Baja nem lett, de a biztonsági kocsira szükség volt, egészen sokat, öt környit tartott a mentés.
A két Mercedes és Ricciardo, aki pár körrel korábban újra kerékcserén járt, nem ment ki gumiért, a Ferrarik és Verstappen viszont igen. Alig veszítettek időt a safety carnak köszönhetően.
Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo sorrendben indultak újra neki a 38. körben, de egy kört sem futottak versenytempóban, újra jött a SC: most sainz és Grosjean akadt össze a Copse-ban, és csúszott ki.
Ezúttal gyorsabban végeztek a mentéssel, a 42. körben újraindult a nagydíj, 10 körös sprintverseny következett. Egészen szenzációs köröket láthattunk, Bottas, Vettel, Hamilton és Räikkönen - miután gyorsan megelőzte Verstappent - egymás nyakán harcolt az első helyért.
Vettel már nagyon szorongatta Bottast a frisebb és lágyabb gumin - a Ferrarik lágyon, a Mercik közepesen mentek -, de a finn kiválóan ellenállt, és bár többször egymás mellett mentek, sikerült megtartania az első pozíciót.
A 47. körben Verstappen kipördült, Ricciardo is lehagyta, és ugyan ekkor még visszaállt, pár kör múlva fel kellett adnia a futamot.
A 47.-ben vitte döntésre a dolgot Vettel is: Bottas mintha ekkor annyira nem figyelt volna, beszúrt neki a német balról, feltartóztathatatlanul tört az élre.
Kellett ehhez, hogy Bottas gumijai elfogyjanak, a 48.-ban Hamilton, egy kör múlva Räikkönen is teljesen simán előzte le.
Kialakult a Vettel-Hamilton-Räikkönen-sorrend, Bottas legalább a negyedik helyet meg tudta menteni Ricciardótól. Hatodiknak Hülkenberg futott be, de ő már jócskán lemaradva.
1 Sebastian Vettel 171 pont
2 Lewis Hamilton 163
3 Kimi Raikkonen 116
4 Daniel Ricciardo 106
5 Valtteri Bottas 104
6 Max Verstappen 93
7 Nico Hulkenberg 42
8 Fernando Alonso 40
9 Kevin Magnussen 39
10 Carlos Sainz 28
Vettel 51-edszer nyert futamot az F1-ben, ezzel befogta Alain Prostot, már csak Schumacher - 91 - és Hamilton van előtte - 65 - van előtte.
A világbajnokságban 8 pontra növelte előnyét a ferraris Hamilton előtt. Két hét múlva Német GP.