A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy ideje tervezte már, hogy módosítson az F1-autók hátsó szárnyán, hogy növelje a tükrökből belátható teret, vagyis csökkentse a szárnyak által kitakart területet.
Az eredeti cél az lett volna, hogy már a szeptember közepi Szingapúri Nagydíjra új szárnyak készülhetnek, de végül csak 2019-re szabják át a kocsik hátulját.
A változtatás – ami még az F1 stratégiai csoport és a Motorsport Világtanács jóváhagyására vár – alapján 5 centivel magasabbra kerülnek a hátsó szárnyak, a tükrök pedig új helyre, mélyebbre, és a kocsi széléhez közelebb kerülnek, hogy jobb szöget biztosítsanak a pilótának a visszapillantásra.
A váltás szükségességét erősítette az az eset is, amikor Sebastian Vettel nem vette észre az Osztrák GP időmérőjén a mögötte érkező Carlos Sainzot, de a Belga Nagydíj egyik szabadedzésén is majdnem gond lett abból, hogy Valtteri Bottas későn látta meg az őt kerülő Stoffel Vandoorne-t. A finn elismerte, hogy a 2018-as kocsikon kevésbé lát hátra, mint korábban.
Nem az 5 centis emelés lesz az egyetlen változás a hátsó szárnyaknál 2019-re, kötelező lesz ugyanis az a plusz hátsó lámpa is, amit a Mercedes már a Spanyol Nagydíj utáni teszten kipróbált.
Ez a lámpa leginkább esőben kapna főszerepet, erős vízfelverés mellett jobban láthatóvá tenné az elöl haladó autót. Hasonló technológiát használnak az endurance-vb Le Mans-i prototípus kocsijainál is.