Érdekes elmélettel állt elő a német Auto Motor und Sport (AMuS) a Forma-1-től kapott GPS-adatok alapján. Nem az a meglepő a lap állításában, hogy eltűnt a Ferrari gyorsulási előnye a Mercedesszel szemben, ezt szemmel is lehet látni a futamokon és az időmérőkön, az érdekesebb az, hogy miért nincs már meg ez a fór.
Konkrétan nem fogalmazzák meg, hogy trükközésen érte az FIA a Ferrarit, erősen azt sugallják, hogy első sorban nem a Brackley-ben dolgozó Mercedes-mérnökök érdeme, hogy a német gyártó beérte az olaszokat. Hanem sokkal inkább a Ferrari esett vissza az egyenesekben, épp miután az FIA egy plusz szenzort rakatott az olasz motorokba.
Itt érdemes visszakanyarodni a Ferrari májusi ügyére, amikor a riválisok azzal gyanúsították őket, hogy a két részre osztott akkumulátorral ki tudták játszani az FIA szenzorait, és rövid időre át tudták lépni az elektromos erőforrással a 120 kW-os maximális energialeadási limitet. Az FIA később tisztázta őket a vád alól,
csakhogy az AMuS úgy tudja, a szezon utolsó harmadában valamikor mégis kapott egy plusz szenzort a Ferrari-motor, pont hogy a feltételezést kiküszöböljék.
A Ferrarit persze idén elég sok mindennel gyanúsították a riválisok. Amíg jól ment az olaszoknak, az akksitrükk mellett előjött, hogy a tavalyi rendszert valamilyen titkos, ugyanakkor illegális módon átmentve olajat égetnek, így megnövelik a motor teljesítményét. Ahogy az is felmerült, hogy valahogy lehűtik az injektorban az üzemanyagot.
Egy biztos: amíg a Red Bull Ringen, Silverstone-ban, Hockenheimben, a Hungaroringen, Spában és Monzában 0,3-0,5 másodpercet vert a Ferrari az adott pálya leghosszabb egyenesén a Mercedesre, addig Szingapúr óta eltűnt ez a tempóelőny.
Az egyenesek második harmadában, tehát lényegében 180 km/h-ról 260 km/h-ra gyorsítva jött ki a fenti különbség korábban, csakhogy a már említett városi pályán, Szingapúrban és a hétvégén, Szocsiban nem.
Az AMus a Renault-tól kapott GPS-adatokat, amelyek igazolják az elméletet. A lap belsős, de nem hivatalos forrásból tudja, hogy a Ferrari-motor megkapta a második szenzort, amivel az akkumulátorokból kinyert teljesítményt mérik, az FIA ugyanakkor nem reagált az újság megkeresésére, hogy a szenzor pontosan mikor is került a motorba.
„Hogy van-e ennek az egésznek köze ahhoz, hogy a Ferrari hátrányba került a Mercedesszel szemben Szingapúrban és Oroszországban, egyelőre csak találgatás, mert a Ferrari nem csak az egyenesekben, de a kanyarokban is lassabbnak tűnt. A Renault-csapatfőnök Cyril Abiteboul ezt úgy magyarázza: »Ha csökkent a motorerő, lehet, hogy nem tudnak olyan szárnybeállítást használni, mint korábban, és új leszorítóerővel kell számolniuk«” – zárul az AMuS cikke.