Robert Kubica a Williamsszel gurult ki elsőként a depóból a téli F1-tesztek utolsó napjára,Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval követte. Az első gyors kört a mercedeses Bottas jegyezte, az első igazán gyorsat Romain Grosjean a Haas-Ferrarival, már 9:20-kor majdnem 1:19 alá ment, fél 10 előtt meg már 1:18.639-nél járt. Bottas 1:19.180-nal nyitotta az erősebb köreit. Sainz, Vettel, Räikkönen sorolt be mögéjük az időlistán a tesztnap korai perceiben.
Pénteken zárul Barcelonában a felkészülés, ez a gyakorlás 8., utolsó napja. Amit itt nem sikerül kijavítani vagy kipróbálni, azt már csak élesben, a Március 15-17-i Ausztrál GP-n lehet.
Többnyire jól állnak a csapatok, a Ferrari főleg, valószínűleg a Mercedes is, megbízhatóság szempontjából pedig az összes istálló kiválóhoz közelít, az utóbbi napokban még a Williams is 100 kör fölött teljesített, ami másfél versenytávnyi.
A legjobb idők 1:16 elejét súrolják, Hamilton 1:16.173-as körrekordja még nem dőlt meg, de pénteken közel kerülhet valaki hozzá, sőt.
Csütörtökön Pierre Gasly meglehetősen nagyot bukott a Red Bull-lal, de a kocsi pályára ment pénteken, sikerült időben megjavítani. Közben videó is kijött a balesetről az autó belső kameráiból nézve.
Előtte szerdán Vettel szállt el rendesen a Ferrarival, pár nappal később erről is előkerült egy felvétel:
A Ferrari továbbment egyenesen, klasszikus technikai hiba, mint kiderült, a bal első felni találkozott valamilyen idegen tárggyal.
A péntek délelőtt csendesen telt, az időlista élét az eheti két tesztnapgyőzelmük után újra a McLaren foglalta el, Carlos Sainzzel és 1:16.913-as körrel. A Mercedes először ment 1:17 alá, Bottas 1:16.960-a szuperlágy gumin jött össze. (Sainzé ultralágyon.)
Háromnegyed tizenkettő előtt változott a sorrend az élen, Bottas 1:16.561-gyel előre tört, már ő is ultralágyon. A ferrais Leclerc tesztrekordja csütörtökről 1:16.231.
A harmadik pozíciót Vettel birtokolta 1:16.929-cel és szuperlágy gumival.
Egészen negyed egyig, amikor 1:16.352-t, majd negyedóra múlva 1:16.333-at futott.
Ennél már csak csapattársa, Leclerc tudott jobbat a 8 nap alatt, a csütörtöki rekordot.
De Vettel ezt is csakhamar megdöntötte: 1:16.221 lett az új csúcs.
Közvetlenül ebéd előtt Räikkönen Alfája parkolt le a pályán, jött a piros zászló, a sorrend már nem is változott.
Az utolsó délután leginkább pakolással telt, a csapatok elkezdtek készülődni, hogy az este hatos zárás után mielőbb indulhassanak haza. A pályán azért az autók még tették a dolgukat, Vettel is dolgozott rendesen a Ferrarival, míg a kocsi fél négy körül meg nem állt alatta. Az autót a trailer visszaszállította a depóba, kérdés volt, visszatér-e még ma, a bő két órányi maradék idő azt sugallta, igen.
Csakhogy fél öt körül a Ferrari közölte, hogy a német leállását elektronikai gond okozta, amit ma már nem tudnak megjavítani, tehát a teszt ezzel neki véget ért. Az időlista tetején szálltak ki, körökben is jól álltak, Vettel 110-nél tartott pénteken. De azért valószínűleg el tudták volna ütni hasznos dolgokkal azt a maradék 150 percet.
Egy órával a teszt vége előtt Lewis Hamilton ment egy nagyon jó kört a leglágyabb keveréken, de nem tudta megelőzni Vettelt, mindössze három ezreddel kapott ki. Másnak esélye sem volt a német köridejét megdönteni, így a Ferrari nyerte az utolsó etapot.
1. Vettel Ferrari 1m16.221s 110 kör
2. Hamilton Mercedes 1m16.224s 61
3. Bottas Mercedes 1m16.561s 71
4. Hulkenberg Renault 1m16.843s 51
5. Kvyat Toro Rosso 1m16.898s 131
6. Sainz McLaren 1m16.913s 134
7. Grosjean Haas 1m17.076s 73
8. Ricciardo Renault 1m17.114s 52
9. Raikkonen Alfa Romeo 1m17.239s 132
10. Magnussen Haas 1m17.565s 94
11 Verstappen Red Bull 1m17.709s 29
12 Perez Racing Point 1m17.791s 104
13 Kubica Williams 1m18.993s 90