A hétvégi Kínai Nagydíj lesz a Forma-1 történetének 1000. versenye (legalábbis az F1 által elfogatott számítási módszer alapján), a központilag szervezett nagy ünneplés mellett pedig a pilóták is készülnek a nagy jubileumra: szinte mindenki egyedi sisakfestést készíttetett a jeles eseményre.
Elsőként a Haas F1 francia pilótája, Romain Grosjean mutatta be az 1000. futamra festett sisakot, majd ahogy megérkeztek Kínába a többiek, sorra jöttek az újabb minták, amik közül talán a Renault két versenyzőjének, Daniel Ricciardónak és Nico Hülkenbergnek a sisakja emelkedik ki kissé, ők ugyanis teljesen retróra vették a figurát. De az egészet, nem csak a mintát, hanem a módszert is – rákerültek a sisakra a kavicsfelverődések nyomai, a matricákat pedig láthatóan szigetelőszalaggal oldották meg, nem sima festéssel, pont, mint a régi időkben.
Különlegesebb dizájnt választott a Williams-versenyző George Russell is, aki a csapat korábbi pilótája, Juan Pablo Montoya előtt tiszteleg a kettéosztott mintázattal. A fiatal angol magyarázatot is adott rá: amikor elkezdett gokartozni, akkor bátyja sisakját másolta, ő pedig Montoya dizájnját vette át, innen tehát a kapcsolat. Illetve onnan, hogy gyerekként a kolumbiai volt az egyik kedvence.
A sisakok kapcsán a nagydíj felvezető sajtótájékoztatóján Kimi Räikkönen a tőle megszokott stílusban jelezte terveit, amivel az 1000. futamot ünnepelné:
Nyitott arcos sisakot akartam, de valami szabálynak nem felelt meg.
Vagyis Räikkönen az 1960-as évek végéig, az 1970-es évek elején betiltott, az arcot semennyire sem védő stílushoz tért volna vissza szíve szerint.
Csak páran leplezték még csütörtökön, hogy mivel készülnek, de szinte biztos, hogy péntekre a többi istállónál is előkerülnek a spéci sisakok.