Nem csoda, hogy Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója elsírta magát a dobogón Max Verstappen mellett.
Fantasztikus versenyzéssel küzdötte fel magát a futam legvégére az élre. A holland elrontotta a rajtot, visszaesett a kilencedik helyre a másodikról, onnan jött vissza. De vizsgálják Leclerc megelőzése miatt, van még min aggódnia Verstappennek.
2019-ben először nem a Mercedes nyer F1-futamon.
Megy Bottas után, de arra már nem lesz elég ideje, hogy dobogón végezzen. Hamilton elfékezte magát, Vettel nagyon simán hagyta ott.
Egy pillanatra összeért a két autó, de ez belefér a versenyzésbe. Max Versteppen vezeti az Osztrák Nagydíjat. A versenybírók felírták az esetet, de még nem vizsgálják hivatalosan. Verstappent nyugtatták a rádióban, Leclerc idegesen kérdezte, hogy mi volt ez.
De a kigyorsításon a Ferrari volt a gyorsabb, maradt az élen Leclerc. Hihetetlen csata a két fiatal pilóta között, és még van pár kör ebből. Hátrébb is figyeljünk azért, Hamilton mögött már 1 másodpercen belül Vettel, DRS-sel támadhat ő is.
Gasly nem szólt bele a Leclerc–Verstappen-csatába, de nem is kell, Verstappen ott van a monacói nyakán, már támadhatja is.
Verstappen 1,2 másodpercre az első Leclerc mögött, Vettel 1,5 másodpercre a negyedik Hamilton mögött. Jöhet a tűzijáték a végére.
Ennyi már csak Leclerc előnye. Vettel még ennél is közelebb Hamiltonhoz, a 4-5. helyezetteket csak 1,8 másodperc választja el. Élesedik a hajrá.
Kicsit növeli a tempót, hogy a holland ne jelentsen veszélyt. Verstappen már 1:07,475-ös köröket tud, majdnem 6 tizeddel jobb, mint Leclerc a Ferrariban, ha folyamatosan ennyivel gyorsabb, oda is érhet.
A két Mercedes hűtési gondokkal küzd a hőségben, ennél nagyobb dráma lehet, hogy Verstappen azt mondta a rádióban, hogy tempót veszít a kocsival, majd utána gyorsan megelőzte Valtteri Bottast. Verstappen a rajt után a 9. helyig visszaesve, majd onnan feltámadva már a második, és elérhető távolságon belül van Leclerc is számára.
Villámgyorsan befogta a második helyen autózó Mercedest a holland, hasonló manőver várható Bottas ellen is az előzésért.
Vettel a friss gumikon már 7 másodperc alá faragta a hátrányát Hamilton mögött, 1:07,787-tel övé a leggyorsabb kör is.
A lágyon annyival gyorsabbnak kell lennie a Ferrarinak, hogy gyorsan be kell fognia a most negyedik Hamiltont, vagyis hamar visszaérne oda, ahol a kerékcsere előtt volt, csakhogy a lágyon gumikon plusz egy előzés sem kizárt. Aztán meglátjuk, gyakorlatban hogyan néz ki ugyanez.
Kockáztat a Ferrari, felteszik Vettelnek azt a gumit, amin a leggyorsabb a Ferrari. Hamiltont, majd Verstappent kellene elsősorban visszaelőznie.
Van külön holland szektor is Spielbergben, nagyon örültek a manővernek.
Lassan egy kör óta megy az ostrom, de csak benézni tud a Ferrari mellé a Red Bull, előzni nem.
Megjegyeznénk azért, hogy hátrébb lágy gumin jött vissza Daniel Ricciardo, aki nincs annyira messze a pontszerző helyektől, ha jól hajrázik, esetleg valamit összehozhat a Renault-val, bár lágy gumin is alig gyorsabb, mint a 13. Stroll a keményeken a Racing Pointtal.
Az ausztrál visszaesésével így néz ki a top tíz: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Norris, Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Pérez.
És most hátradőlhetünk, és nézhetjük Vettel és Verstappen csatáját a harmadik helyért.
Egy másodperc alatt a különbség, vagyis lassan támadhatja Vettelt. Közelednek azért a második helyen autózó Bottashoz is, Vettel 2,3 másodpercre követi most a Mercedest.
1:08,317-tel, de azonnal beelőzi a mezőny második felében autózó Carlos Sainz, hogy aztán Verstappen 1:08,165-tel visszavegye a címet. Ha pontszerző pilótáé a leggyorsabb kör a leintéskor, kap plusz egy pontot, ha nem pontszerzőé, akkor nem osztják ki, ilyen idén még nem történt.
Aztán kijön Norris csapattársa, Carlos Sainz kerékcserére. A spanyol a 14. helyen tért vissza, már csak Ricciardo nem volt kerékcserén a mezőnyben.
Leclerc előnye az élen 4,4 másodperc. Kiderült Hamilton első szárnyának gondja is, azt mondta, hogy a 10-es kanyarban, a rázókő ütötte meg, ez volt az, ami pénteken elég sok első szárnyat elpusztított a szabadedzéseken.
Sebastian Vettel akkor ment ki kerékcserére, amikor tervezték, de a szerelők rádiójának hibája miatt ők nem hallották, hogy érkezik a pilóta, csak a mérnökök tudtak erről.
Távolodik Verstappentől, aki viszont közeledik egy picit Vettelre. Leclerc nyugodtan vezet, majdnem 4,5 másodperccel előzi Bottast, aki mögött 5 másodpercre jön Vettel, ők alkotják az első hármat.
A top 10-ben Carlos Sainz (6.) és Daniel Ricciardo (7.) kerékcseréjére várunk, aztán mondjuk a teljes pontszerző sorrendet.
Vettel kiállására nem készültek, az egyik, kerékkel rohanó szerelő majdnem belépett az épp induló Valtteri Bottas Mercedese elé, amiből hatalmas baleset lehetett volna.
Messze Vettel mögött tért vissza a boxból, 8-9 másodperc van most kettejük között. Verstappen is letudta a kerékcserét, ő az élről kiállva Hamilton elé ért vissza, vagyis Hamilton két helyet vesztett. Leclerc visszakapta első helyét.
De folyamatosan fogy az előnye Leclerc-rel szemben, a harmadik helyen autózó monacói már csak 12 másodpercre követi. Hamilton lehet, hogy Vettel mögé jön csak vissza a kerékcsere után, Vettel ugyanis elkezdett remek tempót autózni, 1:08,750-nel övé a leggyorsabb kör most.
A boxban kikészített egy új első szárnyat a Mercedes, alighanem Hamiltonnak.
1:08,962-vel jobb kört ment, mint Hamilton ugyanabban a körben, vagyis lassan Hamilton is készülhet a kerékcserére. Vettel közben a hatodik helyen a kerékcserés hiba után.
Megnyomja a világbajnok, amíg az élről kiálló Ferrari a boxban van. Leclerc a harmadik helyre, Bottas elé ért vissza a kemény gumikon, meglátjuk, azzal mennyivel lassabb, mint Hamilton.